1. Oldal
A Royal Philips Electronics (Philips) márka licencszerződés keretében átadja teljes Észak-amerikai tévé üzleti tevékenységét a Funai Electric Co Ltd of Japan (Funai)-nak, és ez az üzletág vártnál nagyobb vesztesége miatt érthető is.
A Philips és a Funai múlt heti bejelentése szerint a két cég márka licencszerződést szándékozik kötni, melynek keretében a Funai átveszi a Philips összes TV üzleti tevékenységét az USA-ban és Kanadában. A minimum ötéves megállapodás 2008. szeptember 1-én lép hatályba, és a Philips jogdíjat kap majd a Funai-tól, mely saját észak-amerikai televízióinak kínálatában kizárólagosan használhatja majd a Philips és a Magnavox márkaneveket. Ez az egyezség biztosítja, hogy az említett márkanévvel ellátott TV-k továbbra is jelen legyenek Észak-Amerikában, s az üzleti modell garantálja a Philips profitját is az igen erős verseny jellemezte piacon.
A Philips azt is bejelentette, hogy további lépéseket tesz televíziós tevékenysége gazdasági teljesítményének javítása érdekében, meglévő globális ellátó bázisát tovább optimalizálva, és TV üzleti tevékenységét erősebb piacaira, különösen Európára és a fontosabb fejlődő országokra koncentrálva. Ezen további lépésekkel kapcsolatos költségek fedezésére, és a cég Észak-amerikai TV tevékenysége átadásának kiadásaira a Philips összesen 125 millió eurót (kb. 31,4 milliárd Ft) különít el 2008. során.
A Philips más szórakoztatóelektronikai üzletkategóriáit nem érinti a megállapodás Észak-Amerikában, és azok tovább folytatják a gyártást, a marketing és eladási tevékenységet. A partnerség a Funai-al ugyanakkor nem érinti a Philips TV-s pozícióit a világ többi részén.
A Philips-el 18 éve együttműködő Funai kapcsolatban áll majd a Philips kutatás-fejlesztési és formatervezési szakértőivel, hogy a Philips televíziók továbbra is kínálják majd a technológiai és formai újításokat. Ezek között szerepel a legutóbb bevezetett design kollekció és az „Eco TV” elnevezésű energiatakarékos TV választék. A Funai licencet kap a Philips márkahasználati követelményeivel, a termékminőséggel, terméktervezéssel és az ügyfélkezelés ellátásával kapcsolatos feltételek kielégítésére. A Philips televíziós eladásai Észak-Amerikában elérték az 1 milliárd eurót (kb. 252 milliárd Ft) 2007-ben. A megállapodást még az illetékes kormányszerveknek is jóvá kell hagyni.
A Philips mai bejelentése szerint a legfrissebb negyedéves profitcsökkenés a vártnál nagyobb mértékű, mivel a TV üzlet nagyobb veszteséggel zárt, és lassult gazdasági növekedés is a fejlett piacokon.
Kapcsolódó link:
Philips: a TV üzletág eladása a lehetséges opciók között
A Philips azt is bejelentette, hogy további lépéseket tesz televíziós tevékenysége gazdasági teljesítményének javítása érdekében, meglévő globális ellátó bázisát tovább optimalizálva, és TV üzleti tevékenységét erősebb piacaira, különösen Európára és a fontosabb fejlődő országokra koncentrálva. Ezen további lépésekkel kapcsolatos költségek fedezésére, és a cég Észak-amerikai TV tevékenysége átadásának kiadásaira a Philips összesen 125 millió eurót (kb. 31,4 milliárd Ft) különít el 2008. során.
A Philips más szórakoztatóelektronikai üzletkategóriáit nem érinti a megállapodás Észak-Amerikában, és azok tovább folytatják a gyártást, a marketing és eladási tevékenységet. A partnerség a Funai-al ugyanakkor nem érinti a Philips TV-s pozícióit a világ többi részén.
A Philips-el 18 éve együttműködő Funai kapcsolatban áll majd a Philips kutatás-fejlesztési és formatervezési szakértőivel, hogy a Philips televíziók továbbra is kínálják majd a technológiai és formai újításokat. Ezek között szerepel a legutóbb bevezetett design kollekció és az „Eco TV” elnevezésű energiatakarékos TV választék. A Funai licencet kap a Philips márkahasználati követelményeivel, a termékminőséggel, terméktervezéssel és az ügyfélkezelés ellátásával kapcsolatos feltételek kielégítésére. A Philips televíziós eladásai Észak-Amerikában elérték az 1 milliárd eurót (kb. 252 milliárd Ft) 2007-ben. A megállapodást még az illetékes kormányszerveknek is jóvá kell hagyni.
A Philips mai bejelentése szerint a legfrissebb negyedéves profitcsökkenés a vártnál nagyobb mértékű, mivel a TV üzlet nagyobb veszteséggel zárt, és lassult gazdasági növekedés is a fejlett piacokon.
Kapcsolódó link:
Philips: a TV üzletág eladása a lehetséges opciók között