1. Oldal
A japán Asahi újság szerint a Pioneer Corp. leállítja a 107 centis (42 inch) plazmapanelek gyártását, s ezeket a Matsushita-tól, vagy a Hitachi-tól veszi majd, hogy síkpaneles TV üzletágát nyereségessé tegye.
A Pioneer 2009 márciusától fejezi be a 107 centis (42 inch) plazmapanelek gyártását a Kagoshima prefekturában, Japán déli részén lévő üzemében. A továbbiakban pedig más gyáregységeiben a 127 centis és nagyobb panelek előállítására koncentrál majd.
Ez lesz a Pioneer legújabb lépése mellyel eltávolodik a vertikálisan integrált üzleti modelltől, melyben a gyártók maguk ellenőrzik a legfontosabb alkatrészek gyártását és a végtermék szerelését is. Mindez tehát azt a múlt évi döntést követi, mely alapján a cég Sharp-al való együttműködés keretében az utóbbitól származó panelekkel várhatóan LCD TV-ket fog a jövőben kínálni.
A Pioneer plazmaüzletága kevésbé versenyképes a jobb gyártási hatékonyságú nagyobb cégekkel, mint a Matsushita és az LG Electronics. A Pioneer a március 31-el záródó üzleti évben 480.000 plazma TV eladást tervezi, ami kevesebb, mint tizede a Panasonic márkanevéről ismert Matsushita által kitűzött eladását célnak, ami 5 millió készülék.
A kagoshimai üzemet még az NEC-től vásárolta a Pioneer, mely most azt szeretné elérni, hogy az vásárolja vissza azt.
A Pioneer szóvivője azt mondta, hogy március elején, a cég középtávú terveivel együtt teszi nyilvánossá síkpaneles TV stratégiáját. Az bizonyosra vehető, hogy a sok elismerést szerzett KURO plazma TV-k továbbra is kaphatóak lesznek.
Kapcsolódó linkek:
Pioneer KURO PDP-5080XA: a fekete dicsérete
CES 2008: Pioneer KURO koncepciópanelek
A Pioneer és a Sharp összefog
Ez lesz a Pioneer legújabb lépése mellyel eltávolodik a vertikálisan integrált üzleti modelltől, melyben a gyártók maguk ellenőrzik a legfontosabb alkatrészek gyártását és a végtermék szerelését is. Mindez tehát azt a múlt évi döntést követi, mely alapján a cég Sharp-al való együttműködés keretében az utóbbitól származó panelekkel várhatóan LCD TV-ket fog a jövőben kínálni.
A Pioneer plazmaüzletága kevésbé versenyképes a jobb gyártási hatékonyságú nagyobb cégekkel, mint a Matsushita és az LG Electronics. A Pioneer a március 31-el záródó üzleti évben 480.000 plazma TV eladást tervezi, ami kevesebb, mint tizede a Panasonic márkanevéről ismert Matsushita által kitűzött eladását célnak, ami 5 millió készülék.
A kagoshimai üzemet még az NEC-től vásárolta a Pioneer, mely most azt szeretné elérni, hogy az vásárolja vissza azt.
A Pioneer szóvivője azt mondta, hogy március elején, a cég középtávú terveivel együtt teszi nyilvánossá síkpaneles TV stratégiáját. Az bizonyosra vehető, hogy a sok elismerést szerzett KURO plazma TV-k továbbra is kaphatóak lesznek.
Kapcsolódó linkek:
Pioneer KURO PDP-5080XA: a fekete dicsérete
CES 2008: Pioneer KURO koncepciópanelek
A Pioneer és a Sharp összefog