1. Oldal
A Pioneer 2000 munkahelyet szüntet meg világszerte, miután az elektronikai termékek globális áresése jelentősen csökkentette profitját.
A szórakoztatóelektronika tervezett ötszázalékos munkaerő leépítése és a gyártókapacitások negyedének bezárása segíthet az előre jelzett 14,5 milliárd forintnyi nettó veszteség áthidalásában.
A Pioneer szerint a kiábrándító számok oka a plazma TV-k, DVD rekorderek és audió készülékek árának esése, és a növekvő verseny az olcsóbb riválisok részéről. „Mi megpróbáljuk termékeinket a piac high-end, érték-növelt szegmensében pozícionálni, de ezt a stratégiát egyre nehezebb megvalósítani”, mondta Kaneo Ito a Pioneer elnöke, majd hozzátette: „A következő év üzleti tevékenységünk megszilárdításának éve lesz. Kérem, ne várjanak tőlünk túl sokat a számokat (profit) tekintve.”
Megerősítette, hogy a következő 18 hónapban a 39.000 fő foglalkoztatott létszámot 2000-el, a jelenlegi 40 gyárat, pedig 30-ra csökkentik. A leépítések nagy részére Japánon kívül kerül sor.
Ez a lényegi szerkezetátalakítási terv azt is célozza, hogy a Pioneer sokkal több átlagosan elérhető alkatrészt alkalmazzon, csökkentse a termékek átfutási idejét, és tíz százalékkal szűkítse a gyártott modellek számát, s ezzel 54 milliárd forintnak megfelelő összeget takarítsanak meg.
Ito úr azt is elmondta: „Nem gondolkodunk új plazma gyárban. A meglévő gyártósorok hatékonyságát és kapacitását fogjuk növelni.”
A Pioneer az LG Electronics, a Samsung és a Panasonic-ot tulajdonló Matsushita Electric mögött a negyedik legnagyobb plazmaképernyő gyártó. Az 1937-ben alapított cég gyártott elsőként világon DVD rekordert, komponens autó hi-fi rendszert, és autóba épített GPS navigátort.
Két további jelentős japán elektronikai gyártó a Sanyo Electric és a Seiko Epson is csökkentette profitkilátásait erre az üzleti évre, a digitális termékek árának és eladásának csökkenését okként megjelölve.
Mindezek a hírek csak tovább fokozzák a helyzetet, aminek következtében például a világ egyre halványuló elektronikai állócsillaga a Sony – a 2003-as sokkszerű 1 milliárd dolláros negyedéves veszteségét követően, és a továbbra sem rózsás eredmények hatására – a konglomerátum élére a cég történetében először nem japán, hanem egy walesi születésű lordot Sir Howard Stringer-t nevezett ki a vezérigazgatói székbe.
A Samsung is nemrégiben jelentett be 42%-os nyereségesést a mobiltelefonok csökkenő árrése és a lapos-képernyős TV-k összeomló árai miatt.
Európában, pedig a holland Philips-ről tudható, hogy átértékeli szórakoztatóelektronikai tevékenységét.
Csak remélni tudjuk, hogy az egyre öldöklőbb versenyben nem őrlődik fel a minőségre mindig is sokat adó Pioneer.
Kapcsolódó linkek:
Plazma TV eladások a tavalyi utolsó negyedévben
Összefog a Hitachi és a Panasonic a plazmaképernyő üzletben
A Fujitsu is töpreng, hogy leépíti plazmaképernyő üzletágát
A Toshiba leállítja a plazma TV-k gyártását
A Sony cáfolja, hogy kiszállna a plazma TV üzletből
A plazmaképernyők piaca 2004-ben megduplázódott
Kitört a japán-koreai plazmaháború
A Philips kiszáll a szórakoztatóelektronikából? (A Philips nyilatkozatával)
EISA díjas a Pioneer ötödik plazmagenerációja
A Pioneer kivásárolja az NEC plazmakijelző üzletágát
A Pioneer szerint a kiábrándító számok oka a plazma TV-k, DVD rekorderek és audió készülékek árának esése, és a növekvő verseny az olcsóbb riválisok részéről. „Mi megpróbáljuk termékeinket a piac high-end, érték-növelt szegmensében pozícionálni, de ezt a stratégiát egyre nehezebb megvalósítani”, mondta Kaneo Ito a Pioneer elnöke, majd hozzátette: „A következő év üzleti tevékenységünk megszilárdításának éve lesz. Kérem, ne várjanak tőlünk túl sokat a számokat (profit) tekintve.”
Megerősítette, hogy a következő 18 hónapban a 39.000 fő foglalkoztatott létszámot 2000-el, a jelenlegi 40 gyárat, pedig 30-ra csökkentik. A leépítések nagy részére Japánon kívül kerül sor.
Ez a lényegi szerkezetátalakítási terv azt is célozza, hogy a Pioneer sokkal több átlagosan elérhető alkatrészt alkalmazzon, csökkentse a termékek átfutási idejét, és tíz százalékkal szűkítse a gyártott modellek számát, s ezzel 54 milliárd forintnak megfelelő összeget takarítsanak meg.
Ito úr azt is elmondta: „Nem gondolkodunk új plazma gyárban. A meglévő gyártósorok hatékonyságát és kapacitását fogjuk növelni.”
A Pioneer az LG Electronics, a Samsung és a Panasonic-ot tulajdonló Matsushita Electric mögött a negyedik legnagyobb plazmaképernyő gyártó. Az 1937-ben alapított cég gyártott elsőként világon DVD rekordert, komponens autó hi-fi rendszert, és autóba épített GPS navigátort.
Két további jelentős japán elektronikai gyártó a Sanyo Electric és a Seiko Epson is csökkentette profitkilátásait erre az üzleti évre, a digitális termékek árának és eladásának csökkenését okként megjelölve.
Mindezek a hírek csak tovább fokozzák a helyzetet, aminek következtében például a világ egyre halványuló elektronikai állócsillaga a Sony – a 2003-as sokkszerű 1 milliárd dolláros negyedéves veszteségét követően, és a továbbra sem rózsás eredmények hatására – a konglomerátum élére a cég történetében először nem japán, hanem egy walesi születésű lordot Sir Howard Stringer-t nevezett ki a vezérigazgatói székbe.
A Samsung is nemrégiben jelentett be 42%-os nyereségesést a mobiltelefonok csökkenő árrése és a lapos-képernyős TV-k összeomló árai miatt.
Európában, pedig a holland Philips-ről tudható, hogy átértékeli szórakoztatóelektronikai tevékenységét.
Csak remélni tudjuk, hogy az egyre öldöklőbb versenyben nem őrlődik fel a minőségre mindig is sokat adó Pioneer.
Kapcsolódó linkek:
Plazma TV eladások a tavalyi utolsó negyedévben
Összefog a Hitachi és a Panasonic a plazmaképernyő üzletben
A Fujitsu is töpreng, hogy leépíti plazmaképernyő üzletágát
A Toshiba leállítja a plazma TV-k gyártását
A Sony cáfolja, hogy kiszállna a plazma TV üzletből
A plazmaképernyők piaca 2004-ben megduplázódott
Kitört a japán-koreai plazmaháború
A Philips kiszáll a szórakoztatóelektronikából? (A Philips nyilatkozatával)
EISA díjas a Pioneer ötödik plazmagenerációja
A Pioneer kivásárolja az NEC plazmakijelző üzletágát