Kép- és hangminőség
A PDP-436RXE a Pioneer „legkisebb” plazma TV-je, benne az a 6. generációs PUREBLACK panel és a PURE Drive 2 HD jelfeldolgozás, melyekért a modellcsalád nagyobb tagja kiérdemelte az EISA díjat.
Kép- és hangminőség
A PDP-436RXE képét a szokott módon, tesztábrákat tartalmazó DVD-vel kalibráltam. A beállítást egyelőre még szemmel végeztem, pedig pont a Pioneer szorgalmazza, és nyújt hozzá megfelelő technikai támogatást, hogy plazma TV-it, vásárlói kívánságára egy megfelelő mérőrendszerrel felszerelt szakember a használat helyén kalibrálhassa. Egyes modelleken erre szolgál a külön nappali és esti „ISF C3 (Custom Calibration Configuration)” alapbeállítás. (Hogy a Pioneer hazai hivatalos forgalmazója nyújt-e majd ilyen szolgáltatást és mikortól, az még kérdéses.)
A beállítást követően a csúcskategóriás Pioneer DVR-930H HDD/DVD felvevőről bejátszott referencia filmrészleteket kritikus szemmel vizsgálva az alábbi megállapításokat tettem.
Közepes Gamma karakterisztikával és a képdinamika szélesítő (Dymanic Contrast és Black Level) funkciók nélkül is kifogástalanok a feketeszinteket és részletgazdagok a sötét árnyalatokat. A csúcs fehér szint fényereje még világos szobában is bőven sok volt, így érdemes megfontolni a maximális fényerőt csökkentő energiatakarékos üzemmód alkalmazását. A kontrasztot a képhez optimalizáló ACL funkciót lehet, a Black Level funkciót viszont csak sötét szobában érdemes használni.
A színek jól beállíthatóak, telítettek de kellően árnyalta. Bár már a STANDARD alapbeállításban is majdnem tökéletes, én egy kicsit módosítottam „Tint” (színárnyalat) paraméteren a nekem tetsző bőrszín miatt. A tisztább színkontúrokat produkáló CTI funkciója nekem „bejött”.
Merevlemezre felvett TV programot nézve érdemes bekapcsolni az MPEG NR zajcsökkentést, s bár jól kódolt műsoros lemezeken nem igen van durva blokk- vagy moszkitó tömörítési zaj, ezeknél sem árt bekapcsolva hagyni. A digitális zajcsökkentés (DNR) használatát viszont érdemes kerülni (lásd alább).
A kép váltott-sorosból progresszív képfrissítésre alakítása és a panel felbontására skálázása alapvetően jól működik. A legzavartalanabb és legjobb részletgazdagságú képet a HDMI csatlakozón keresztül érkező 576p videojellel értem el (ez a Pioneer DVR-930H-t dicséri), de bármely bemenet váltott-soros jelével is fogazottságtól mentes mozgó éleket produkált a PDP-436RXE. Ilyenkor mindig be volt kapcsolva a 24 képkocka/másodperces filmforrású váltott-soros műsorokat automatikus érzékelő és azokat optimálisan összerakó Pure Cinema, és az I-P Mode „Standard” beállítása. A TV adás képét nézve viszont érdemes más beállítást választani (lásd alább).
Sokat panaszoltam az eddigi tesztek során, hogy az analóg TV műsorsugárzás gyengéi mennyire durván látszanak a nagyképernyős digitális síkpaneles TV-ken. Nos a Pioneer plazma TV-k még ezek ellenére is igyekszenek a lehető legtökéletesebb képet előállítani. Már a vevőegység (Tuner) által fogott adásjel zaját is igyekszenek csökkenteni – ezt a programok behangolásánál lehet bekapcsolni. A digitális zajcsökkentéssel (DNR) viszont csínján kell bánni, mert bár hatásosan távolítja el a képzajt, de mellékhatásként a gyorsan mozgó képelemek elmosódását eredményezi. Én ki is kapcsoltam. Ugyancsak érdemes kikapcsolni a Pure Cinema funkciót, és az I-P Mode-nál az „1”-es, videóhoz optimalizált progresszív képfrissítési üzemmódot választani, mert gyors mozgásoknál, például egy focimeccsnél csak ekkor nem esnek szét a kontúrok. Nagyon jól működik a 3D fésűszűrő is.
A készülék hangja kielégítő. Az SRS TruSurround-ot bekapcsolva a sztereó jelből még viszonylag távol ülve is élvezhető térhangzást állít elő, és a TruBass is hallhatóan javít a mélyhangokon.
A PDP-436RXE tehát a „2005-2006 legjobb plazma TV-je” EISA díjat kiérdemlő modelltársát mindenekelőtt kiváló képminőségével követi, és mindent egybevetve nagyszerű TV készülék.
A PDP-436RXE képét a szokott módon, tesztábrákat tartalmazó DVD-vel kalibráltam. A beállítást egyelőre még szemmel végeztem, pedig pont a Pioneer szorgalmazza, és nyújt hozzá megfelelő technikai támogatást, hogy plazma TV-it, vásárlói kívánságára egy megfelelő mérőrendszerrel felszerelt szakember a használat helyén kalibrálhassa. Egyes modelleken erre szolgál a külön nappali és esti „ISF C3 (Custom Calibration Configuration)” alapbeállítás. (Hogy a Pioneer hazai hivatalos forgalmazója nyújt-e majd ilyen szolgáltatást és mikortól, az még kérdéses.)
A beállítást követően a csúcskategóriás Pioneer DVR-930H HDD/DVD felvevőről bejátszott referencia filmrészleteket kritikus szemmel vizsgálva az alábbi megállapításokat tettem.
Közepes Gamma karakterisztikával és a képdinamika szélesítő (Dymanic Contrast és Black Level) funkciók nélkül is kifogástalanok a feketeszinteket és részletgazdagok a sötét árnyalatokat. A csúcs fehér szint fényereje még világos szobában is bőven sok volt, így érdemes megfontolni a maximális fényerőt csökkentő energiatakarékos üzemmód alkalmazását. A kontrasztot a képhez optimalizáló ACL funkciót lehet, a Black Level funkciót viszont csak sötét szobában érdemes használni.
A színek jól beállíthatóak, telítettek de kellően árnyalta. Bár már a STANDARD alapbeállításban is majdnem tökéletes, én egy kicsit módosítottam „Tint” (színárnyalat) paraméteren a nekem tetsző bőrszín miatt. A tisztább színkontúrokat produkáló CTI funkciója nekem „bejött”.
Merevlemezre felvett TV programot nézve érdemes bekapcsolni az MPEG NR zajcsökkentést, s bár jól kódolt műsoros lemezeken nem igen van durva blokk- vagy moszkitó tömörítési zaj, ezeknél sem árt bekapcsolva hagyni. A digitális zajcsökkentés (DNR) használatát viszont érdemes kerülni (lásd alább).
A kép váltott-sorosból progresszív képfrissítésre alakítása és a panel felbontására skálázása alapvetően jól működik. A legzavartalanabb és legjobb részletgazdagságú képet a HDMI csatlakozón keresztül érkező 576p videojellel értem el (ez a Pioneer DVR-930H-t dicséri), de bármely bemenet váltott-soros jelével is fogazottságtól mentes mozgó éleket produkált a PDP-436RXE. Ilyenkor mindig be volt kapcsolva a 24 képkocka/másodperces filmforrású váltott-soros műsorokat automatikus érzékelő és azokat optimálisan összerakó Pure Cinema, és az I-P Mode „Standard” beállítása. A TV adás képét nézve viszont érdemes más beállítást választani (lásd alább).
Sokat panaszoltam az eddigi tesztek során, hogy az analóg TV műsorsugárzás gyengéi mennyire durván látszanak a nagyképernyős digitális síkpaneles TV-ken. Nos a Pioneer plazma TV-k még ezek ellenére is igyekszenek a lehető legtökéletesebb képet előállítani. Már a vevőegység (Tuner) által fogott adásjel zaját is igyekszenek csökkenteni – ezt a programok behangolásánál lehet bekapcsolni. A digitális zajcsökkentéssel (DNR) viszont csínján kell bánni, mert bár hatásosan távolítja el a képzajt, de mellékhatásként a gyorsan mozgó képelemek elmosódását eredményezi. Én ki is kapcsoltam. Ugyancsak érdemes kikapcsolni a Pure Cinema funkciót, és az I-P Mode-nál az „1”-es, videóhoz optimalizált progresszív képfrissítési üzemmódot választani, mert gyors mozgásoknál, például egy focimeccsnél csak ekkor nem esnek szét a kontúrok. Nagyon jól működik a 3D fésűszűrő is.
A készülék hangja kielégítő. Az SRS TruSurround-ot bekapcsolva a sztereó jelből még viszonylag távol ülve is élvezhető térhangzást állít elő, és a TruBass is hallhatóan javít a mélyhangokon.
A PDP-436RXE tehát a „2005-2006 legjobb plazma TV-je” EISA díjat kiérdemlő modelltársát mindenekelőtt kiváló képminőségével követi, és mindent egybevetve nagyszerű TV készülék.