1. Oldal
A Pioneer is jelentős veszteséget kénytelenek elkönyvelni a nyomott szórakoztatóelektronikai készülékárak miatt. Jövőre ezért a cég átszervezi tevékenységét, de továbbra is cél a minőségi termékek előállítása.
2006. januárjától a Pioneer átszervezi felépítését, és két ágazatra bontja tevékenységét. Az egyik a házi, a másik a mobil szórakoztatással foglakozó üzleti csoport lesz. Az elsőbe tartozó plazmaképernyőkkel, DVD és házi audió termékekkel foglalkozó alkalmazottakat 2007. tavaszáig egy helyre vonják össze.
A költségcsökkentés érdekében világszerte 40-ről, 30-ra csökkentik a gyártóüzemek számát, s 2000, többségében Japánon kívüli munkahelyet szüntetnek meg. A cég iparági együttműködések és szövetségek kiépítésével kutatás-fejlesztésre is kevesebbet igyekszik költeni. Az értékesítéssel foglakozó leányvállalatoknál is lesznek leépítések, és a cég a tokióit kivéve az összes tőzsdéről kivezeti részvényeit. Az összevonással a japán alkalmazottak és vezetők számát, sőt az utóbbiak jövedelmét is lefaragják.
A cég továbbra is fontos szerepet szán a plazmaképernyőknek a házi szórakoztatóelektronikai üzletben, de minimalizálja a nem saját célra történő gyártást. Ezután a Pioneer márkanév alatt megjelenő késztermékek értékesítésére koncentrálnak majd. A cég a leállítani tervezett gyártósorok mellett továbbiak működésének felfüggesztését is elképzelhetőnek tartja a piaci igényektől függően. Így kívánják optimalizálni a gyártás és eladás egyensúlyát, és minimalizálni a várható veszteséget.
Az aktív-mátrix OLED képernyők tömeggyártásának tervét törlik, de folytatják a kutatás-fejlesztést ezen a területen, szabadalmaik hasznosítása céljából. Kivonulnak a vékonyréteg tranzisztor (TFT) hordozó üzletből, ugyanakkor növelik a passzív-mátrix kijelzők alkalmazását.
A házi szórakoztatási üzletág tervei között a plazma képernyők, a DVD és a házi audio termékek integrálásával olyan termékszerkezetet hoznak létre, mely gyorsan és hatékonyan szolgálja a következő célokat: demonstrálja a márka erejét, az integráció és a rendszerezés révén új értéket hoz létre, közös platformokat alakít ki, standardizálja a kulcsfolyamatokat. Ugyanakkor az egy helyre költözés előnyei nyilvánvalóak a kulcsfolyamatokban a tervezéstől és fejlesztéstől az eladásig és szervizig.
A plazmaképernyők terén igyekszenek kihasználni a nagyfelbontású panelek terén meglévő előnyüket, és 2006. áprilisára szeretnék elindítani a 127 centis (50 inch) teljes HD, 1920×1080 pixel felbontású plazmaképernyő gyártását. Erősíteni igyekszenek a plazmaképernyők, DVD felvevők, AV erősítők és hangsugárzók termékkörei közötti együttműködést, hogy olyan innovációk, terméktervek jöhessenek létre, melyeket a magas minőségű házi szórakoztatásban mutathatnak be. A nagyfelbontású (WXGA) plazmaképernyők iránti gyorsan növekvő piacot prognosztizálva az üzletág nyereségességében bíznak.
Az optikai lemezek terén az olcsó DVD rekorderek árának gyors csökkenése miatt már nem fejlesztenek ilyeneket, és erőforrásaikat a korszerű technológiákat kínáló termékekre koncentrálják. A nagybonyolultságú áramkörök és a szoftverek fejlesztése vonatkozásában erőteljesen szorgalmazzák a más cégekkel való szoros együttműködést a termékek gyors piaci bevezetése és a fejlesztési költségek csökkentése érdekében. (Idekapcsolódó hír, hogy a Pioneer első, mindent-tudó Blu-ray Disc lejátszóját a Sigma Design SMP8630-os médiaprocesszor családra alapozva fejleszti.) Az olcsóbb DVD rekorderek gyártását ezentúl alvállalkozók végzik majd, de erősítik az ilyen készülékekbe való meghajtó egységek más gyártóknak történő eladását.
A házi audió üzlet – ezzel kezdte a Pioneer – továbbra is fontos a márka imázsa számára. Bár az utóbbi években az üzletág eladásai folyamatosan estek, a cég abban bízik, hogy ahogy a nagyfelbontású videó terjed, úgy a hasonló minőségű audiokészülékek iránti igény is nőhet. Megújítja hát ezt a kulcs üzletágat, hogy egyenrangú legyen a többivel, és javítsa nyereségességét. Nemcsak prémium házi-mozi rendszerekhez, de a PC-k és TV készülékek személyes mozivá alakítására szolgáló hangrendszerekhez is kínálnak majd termékeket.
A költségcsökkentés érdekében világszerte 40-ről, 30-ra csökkentik a gyártóüzemek számát, s 2000, többségében Japánon kívüli munkahelyet szüntetnek meg. A cég iparági együttműködések és szövetségek kiépítésével kutatás-fejlesztésre is kevesebbet igyekszik költeni. Az értékesítéssel foglakozó leányvállalatoknál is lesznek leépítések, és a cég a tokióit kivéve az összes tőzsdéről kivezeti részvényeit. Az összevonással a japán alkalmazottak és vezetők számát, sőt az utóbbiak jövedelmét is lefaragják.
A cég továbbra is fontos szerepet szán a plazmaképernyőknek a házi szórakoztatóelektronikai üzletben, de minimalizálja a nem saját célra történő gyártást. Ezután a Pioneer márkanév alatt megjelenő késztermékek értékesítésére koncentrálnak majd. A cég a leállítani tervezett gyártósorok mellett továbbiak működésének felfüggesztését is elképzelhetőnek tartja a piaci igényektől függően. Így kívánják optimalizálni a gyártás és eladás egyensúlyát, és minimalizálni a várható veszteséget.
Az aktív-mátrix OLED képernyők tömeggyártásának tervét törlik, de folytatják a kutatás-fejlesztést ezen a területen, szabadalmaik hasznosítása céljából. Kivonulnak a vékonyréteg tranzisztor (TFT) hordozó üzletből, ugyanakkor növelik a passzív-mátrix kijelzők alkalmazását.
A házi szórakoztatási üzletág tervei között a plazma képernyők, a DVD és a házi audio termékek integrálásával olyan termékszerkezetet hoznak létre, mely gyorsan és hatékonyan szolgálja a következő célokat: demonstrálja a márka erejét, az integráció és a rendszerezés révén új értéket hoz létre, közös platformokat alakít ki, standardizálja a kulcsfolyamatokat. Ugyanakkor az egy helyre költözés előnyei nyilvánvalóak a kulcsfolyamatokban a tervezéstől és fejlesztéstől az eladásig és szervizig.
A plazmaképernyők terén igyekszenek kihasználni a nagyfelbontású panelek terén meglévő előnyüket, és 2006. áprilisára szeretnék elindítani a 127 centis (50 inch) teljes HD, 1920×1080 pixel felbontású plazmaképernyő gyártását. Erősíteni igyekszenek a plazmaképernyők, DVD felvevők, AV erősítők és hangsugárzók termékkörei közötti együttműködést, hogy olyan innovációk, terméktervek jöhessenek létre, melyeket a magas minőségű házi szórakoztatásban mutathatnak be. A nagyfelbontású (WXGA) plazmaképernyők iránti gyorsan növekvő piacot prognosztizálva az üzletág nyereségességében bíznak.
Az optikai lemezek terén az olcsó DVD rekorderek árának gyors csökkenése miatt már nem fejlesztenek ilyeneket, és erőforrásaikat a korszerű technológiákat kínáló termékekre koncentrálják. A nagybonyolultságú áramkörök és a szoftverek fejlesztése vonatkozásában erőteljesen szorgalmazzák a más cégekkel való szoros együttműködést a termékek gyors piaci bevezetése és a fejlesztési költségek csökkentése érdekében. (Idekapcsolódó hír, hogy a Pioneer első, mindent-tudó Blu-ray Disc lejátszóját a Sigma Design SMP8630-os médiaprocesszor családra alapozva fejleszti.) Az olcsóbb DVD rekorderek gyártását ezentúl alvállalkozók végzik majd, de erősítik az ilyen készülékekbe való meghajtó egységek más gyártóknak történő eladását.
A házi audió üzlet – ezzel kezdte a Pioneer – továbbra is fontos a márka imázsa számára. Bár az utóbbi években az üzletág eladásai folyamatosan estek, a cég abban bízik, hogy ahogy a nagyfelbontású videó terjed, úgy a hasonló minőségű audiokészülékek iránti igény is nőhet. Megújítja hát ezt a kulcs üzletágat, hogy egyenrangú legyen a többivel, és javítsa nyereségességét. Nemcsak prémium házi-mozi rendszerekhez, de a PC-k és TV készülékek személyes mozivá alakítására szolgáló hangrendszerekhez is kínálnak majd termékeket.