HaziMozi

PlayStation 4 NEO: jön a 4K felbontást támogató csúcskonzol (Frissítve)

Frissítések

A Sony megerősítette a híreszteléseket az új, nagyobb teljesítményű, 4K felbontású játékot és videót támogató PlayStation 4 konzolról, amiről már specifikációk is kiszivárogtak.
Frissítés:

A PlayStation 4 nagyobb teljesítményű „PS4K” vagy most már „NEO” kódnéven emlegetett konzolváltozat létezésének júniusi megerősítése kapcsán a Sony hivatalosan még nem tett közzé az újdonságról technikai és egyéb részleteket.

A WCCFtech viszont kiszivárogtatta egy bizalmas prezentáció diáit, amikből kiderül, hogy az eredeti PlayStation 4 (PS4) konzolt és annak NEO high-end verzióját ugyanúgy támogatják majd az idén októbertől megjelenő játékok, csak az utóbbin már 4K (vagy közel 4K) felbontásban futnak majd ezek. A prezentációban nem kerül említésre a nagy dinamikatartomány (HDR), a virtuális valóság és az Ultra HD Blu-Ray sem, pedig híresztelések ezekről is szóltak.

Ha hihetünk a kiszivárgott anyagnak, akkor a NEO több mint kétszer akkora teljesítményű lesz, mint a jelenlegi PS4. Abban azt írják, hogy a NEO grafikus processzora az eredetihez PS4 1,843 Teraflops műveleti sebességéhez képest „2,3x flops”, azaz megközelítőleg 4,2 Teraflops lesz. Összehasonlításképpen a Microsoft által jövőre megjelentetni tervezett „Xbox One Scorpio” GPU-ja 6 Teraflops teljesítményű. A kiszivárgott összehasonlító specifikáció szerint:

• CPU ugyanúgy a „Jaguar” magos, magasabb órajel-frekvenciával
– Eredeti PS4: 8 mag 1,6 GHz
NEO: 8 mag 2,1 GHz (1,3x gyorsabb)
• GPU az AMD GCN CU-k továbbfejlesztett változata, több CU-val és magasabb órajel-frekvenciával
– Eredeti PS4: 18 CU 800 MHz
NEO: 36 CU 911 MHz (2,3x Flop)
• Memória ugyanúgy 8GB GDDRS RAM nagyobb sávszélességgel
– Eredeti PS4: 176 GB/s
NEO: 218 GB/s (1,24x)
• Merevlemez az eredeti PS4-el azonos

Ez a hardver amellett, hogy képes 4K játékokat futtatni – ha 4K TV csatlakozik a konzolhoz – a csak Full HD képernyőn játszóknak is magasabb, stabilabb képfrissítést és jobb képi részleteket biztosít.

Még mindig nem tudni, hogy a Sony mikor dobja piacra a PS4 NEO konzolt, de a prezentáció azon utalása, hogy a 2016 októbere után megjelenő játékoknak már támogatniuk kell azt arra utal, hogy még az ünnepi vásárlási szezon előtt.

Sony_PS4.jpg
Frissítés 2016. június 12.:

A Sony a Financial Times-nak megerősítette a korábbi híreszteléseket a „PS4K” létezéséről, de az E3 számítógépes játékseregszemlén további részletekre várva még nem jelentik be azt.

A Sony Interactive Entertainment ügyvezetője Andrew House annyit azonban elárult, hogy a jelenlegi PlayStation 4 mellett fogják árulni az új, drágább csúcsváltozatot, de árat egyelőre nem említett. Az illetékes megerősítette, hogy a konzol támogatja majd a 4K felbontást és jobb lesz a grafikája, de nem részletezte, hogy ez mit is jelent. Az új konzolváltozathoz készülő játékokról pedig azt mondta: „Minden játék támogatja majd a standard PS4-et és úgy látjuk, hogy minden vagy a játékok nagyon nagy többsége fogja támogatni a high-end PS4-et”.

Egyelőre még nem tudni, hogy mikor jelenik meg az új csúcs PlayStation 4.

Előzmények

A Sony megerősítette a híreszteléseket az új, nagyobb teljesítményű, 4K felbontású játékot és videót támogató PlayStation 4 konzolról, amiről már specifikációk is kiszivárogtak.
Frissítés 2016. március 29.:

A Digital Foundry is megerősítette, hogy létezik a házon belül „PS4K” néven emlegetett játékkonzol. Ez állítólag a következő generációs 14 vagy 16 nm-es AMD CPU és a GPU chiptechnológiára épül, amit „Polaris” néven emlegetnek. A jelenlegi PlayStation 4 (PS4)-ben még 28 nm-es chipeket alkalmaznak. A tajvani TSMC gyártja az új processzorokat és azt mondják, hogy azok 16 nm-es chipjei a 28 nm-es chipekhez képest 65 %-kal növelik a PC vagy konzol grafikus teljesítményét, 70 %-kal csökkentik az energiafelhasználást a chip méretének növelése nélkül. Ma főleg táblagépekben és okostelefonokban (például az iPhone 6S-ben) használnak 16 illetve 14 nm-es chipeket.

Az új chip lehetővé teszi a 4K felbontás, a nagy dinamikatartomány (HDR) és a széles színskála támogatását is. Ugyanezek az új csúcskategóriás TV-kbe, köztük a Sony készülékeibe is beépülnek. A konzol rendelkezne 4K/60p frissítésű képet nyújtó és a statikus HDR meta-adatokat átvivő HDMI 2.0a kimenettel és képes lenne HEVC dekódolásra is, amivel többek között a Netflix és más 4K streaming szolgáltatások tartalmait kódolják.

Mindezek alapján a „PlayStation 4K” az előrejelzések szerint 2017-ben kerülhet piacra.

2016. március 21.:

Tavaly már felcsillant a remény, hogy 4K támogatást kap a PS4 és az Xbox One, de aztán ebből nem lett semmi. Most a Kotaku arról számol be, hogy fejlesztők szerint készül egy új, továbbfejlesztett PlayStation 4 nagyobb grafikus teljesítménnyel, ami 4K felbontású játékokat is futtathatna, és jobban támogatná a Sony PlayStation virtuális valóság (VR) szemüvegét is, ami októberben kerül forgalomba.

A „PS4K” néven emlegetett konzol nem új generáció, hanem egy frissített változata lenne a jelenlegi PS4-nek. Ez utóbbi nem alkalmas 4K felbontású játékra , csak a 4K állóképeket és 4K/30p videókat támogatja a hardvere, nincs HDMI 2.0 kimenete HDCP 2.2 másolásvédelemmel és nem kezeli se az Ultra HD Blu-Ray lemezeket, se a 4K streaming szolgáltatások tartalmait, mert nem tudja a HEVC és a VP9 dekódolást.

Kapcsolódó linkek:

PlayStation 4: 30 millió kelt el a legjobban fogyó konzolból
PlayStation 4: jön az 1TB PS4 Ultimate Player Edition konzol
PlayStation 4: végre médialejátszóval és DLNA kompatibilitással
Talán még idén 4K támogatást kap a PS4 és az Xbox One?
Exit mobile version