1. Oldal
A DisplaySearch piackutató egyik friss jelentése szerint a LED háttérvilágítású LCD TV-khez képest versenyképes áruk és jobb 3D képük miatt növekedett a plazma TV panelszállítás 2010-ben.
Jó éve volt 2010. a plazma TV-nek. A leszállított panelek mennyisége minden negyedévben több volt 2009. azonos időszakához képest. A növekedést úgy tűnik, csak a kínálat korlátozza. Az eredmény meglepő mivel a gazdasági körülmények miatt 2009-ben fontos cégek (Pioneer, Hitachi) elhagytál el a plazma TV piacot, ráadásul a plazmák teljesítménybeli előnyét csökkentő LED háttérvilágítású LCD TV-k is újult fenyegetést jelentenek. A LED háttérvilágítású LCD TV-k erőltetett piaci megjelenésével ugyanakkor lassult az LCD TV átlagárak csökkenése, és mivel számos piacon nőtt az árak fontossága a plazma TV-k nagyon versenyképesek lettek az LCD-kkel szemben a 102 centinél (40”) nagyobb TV-k piaci szegmensében.
A DisplaySearch negyedéves globális TV szállítási és előrejelzési jelentése szerint 2010. negyedik negyedévében (Q4’10) a plazma TV panel kiszállítás az előző negyedévhez képest 1%-kal, az előző év záró negyedévéhez viszonyítva (É/É) 9%-kal 5,2 millió egységre nőtt. Q4’10-ben a jelentős plazmagyártók maximális kapacitással termeltek és új belépőként Kínában a COC kezdte el a 107 centis (42”) panelek tömegtermelését.
A Plazma TV-k 2010-ben nagyon jól illettek a fogyasztók vásárlási szokásaihoz, mivel sokak számára ezek voltak a legmegfizethetőbb nagyképernyős TV-k. Ráadásul az iparág 3D nyomulása is segített, mivel néhány értékelés és a fogyasztók is arra a következtetésre jutottak, hogy a plazma TV-k jobbak 3D képmegjelenítésre, mint az LCD TV-k, s bár ez nem játszott nagy szerepet a kiszállítások növekedésében, de segítette a plazma TV-ket az LCD TV-kkel szembeni versenyben. A 3D funkció révén a plazmatechnológia újra bizonyította, hogy helye van a TV-iparban és jelentős TV márkák kínálnak 3D plazma készülékeket 2011-ben is.
A mennyiséget tekintve a vezető plazma TV panelgyártók: a Panasonic, amely É/É 22%-os, a Samsung SDI, amely É/É 37%-os, és az LGE, amely É/É 30%-os növekedést ért el.
A plazma TV panel kiszállítás a 2008-as 15,1 millióról 2009-ben 14,8 millióra esett vissza, majd ugrott fel 19,1 millióra 2010-ben. A plazma TV paneleken belül, a 127 centis (50”) és nagyobb méretűek részesedése elérte a 40,8%-ot 2010-ben, szemben 2009-es 38%-kal. Mivel a gyártók kiléptek a 82 centis (32”) piacról az alacsony LCD árak miatt, és a 107 centis (42”) piacon is szűk a haszonkulcs, a vezető plazma TV márkák a 127 centis (50”) és nagyobb készülékek piacára összpontosítanak, ahol áraik versenyképesebbek, mint az LCD-ké. A fogyasztók árérzékenysége miatt a 1080p plazma TV panelek részaránya alig nőtt 2010-ben.
Kapcsolódó linkek:
Sok LCD TV-ben nem márkája által gyártott panel működik
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt
Jobb 3D képet nyújtanak a plazma TV-k, mint az LCD-k
Tovább csökkentek a plazmapanel kiszállítások
A DisplaySearch negyedéves globális TV szállítási és előrejelzési jelentése szerint 2010. negyedik negyedévében (Q4’10) a plazma TV panel kiszállítás az előző negyedévhez képest 1%-kal, az előző év záró negyedévéhez viszonyítva (É/É) 9%-kal 5,2 millió egységre nőtt. Q4’10-ben a jelentős plazmagyártók maximális kapacitással termeltek és új belépőként Kínában a COC kezdte el a 107 centis (42”) panelek tömegtermelését.
A Plazma TV-k 2010-ben nagyon jól illettek a fogyasztók vásárlási szokásaihoz, mivel sokak számára ezek voltak a legmegfizethetőbb nagyképernyős TV-k. Ráadásul az iparág 3D nyomulása is segített, mivel néhány értékelés és a fogyasztók is arra a következtetésre jutottak, hogy a plazma TV-k jobbak 3D képmegjelenítésre, mint az LCD TV-k, s bár ez nem játszott nagy szerepet a kiszállítások növekedésében, de segítette a plazma TV-ket az LCD TV-kkel szembeni versenyben. A 3D funkció révén a plazmatechnológia újra bizonyította, hogy helye van a TV-iparban és jelentős TV márkák kínálnak 3D plazma készülékeket 2011-ben is.
A mennyiséget tekintve a vezető plazma TV panelgyártók: a Panasonic, amely É/É 22%-os, a Samsung SDI, amely É/É 37%-os, és az LGE, amely É/É 30%-os növekedést ért el.
A plazma TV panel kiszállítás a 2008-as 15,1 millióról 2009-ben 14,8 millióra esett vissza, majd ugrott fel 19,1 millióra 2010-ben. A plazma TV paneleken belül, a 127 centis (50”) és nagyobb méretűek részesedése elérte a 40,8%-ot 2010-ben, szemben 2009-es 38%-kal. Mivel a gyártók kiléptek a 82 centis (32”) piacról az alacsony LCD árak miatt, és a 107 centis (42”) piacon is szűk a haszonkulcs, a vezető plazma TV márkák a 127 centis (50”) és nagyobb készülékek piacára összpontosítanak, ahol áraik versenyképesebbek, mint az LCD-ké. A fogyasztók árérzékenysége miatt a 1080p plazma TV panelek részaránya alig nőtt 2010-ben.
Kapcsolódó linkek:
Sok LCD TV-ben nem márkája által gyártott panel működik
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt
Jobb 3D képet nyújtanak a plazma TV-k, mint az LCD-k
Tovább csökkentek a plazmapanel kiszállítások