1. Oldal
A Sony licenc-megállapodást kötött a RealD aktív képzáró szemüveg technológiájának használatára, amelyet valószínűleg még sok más 3D képmegjelenítőhöz is használnak majd.
A Sony idén különböző kiállításokon 3D Bravia TV-i bemutatása során már a RealD technológiáját használta, és most már hivatalossá is vált a két cég együttműködése.
A sztereoszkópikus képmegjelenítés fontos eszköze a szemüveg, amely a képernyőn megjelenő bal- illetve jobbszembe jutó képeket szétválasztja, hogy aztán agyunkban összeálljon a mélységérzetet kiváltó úgymond 3D képélmény. A Sony és a RealD által kidolgozott, a 3D képtartalmak bemutatásánál alkalmazott úgynevezett aktív képzáró szemüveg feladata, hogy szinkronban működve az LCD képernyőn szekvenciálisan nagysebességgel frissítve megjelenő bal- illetve jobbszembe szánt képekkel, mindig kitakarja közülük azokat, amiknek nem szabad az adott szembe jutniuk.
A moziban használatos RealD 3D képalkotó módszer és szemüveg a fentiektől eltérően működik. A mozik speciális vetítővásznára a bal- illetve jobbszembe szánt képeket eltérő módon polarizálja egy a digitális vetítőre szerelt speciális szerkezet. Az egyszerű „polárszűrős” szemüveg pedig csak a megfelelő képet engedi szemünkbe jutni.
A Sony 3D LCD TV-ihez viszont minden bizonnyal a RealD CrystalEyes 4 (CE4) aktív képzáró 3D szemüveget vagy ahhoz hasonlóan működő látóeszközt használnak majd. Ez tulajdonképpen két a szemek előtti LCD panelból áll, amelyek feszültség hatására elsötétülnek, azaz zárják a rajtuk áthaladó fény útját. Infravörös jeladóval, vagy rádiófrekvenciás adóval vezérelve időzíthető a szemüveg képzárása.
A RealD aktív képzáró 3D szemüvegének technológiáját nemcsak a Sony használhatja, így feltehetően más gyártók 3D képernyőihez is alkalmazzák majd.
Kapcsolódó linkek:
Kész a 3D Blu-ray Disc specifikációja
Broadcom: kész az első egychipes Blu-ray Disc megoldás
A Sony és a FIFA bejelentése az első 3D focivébéről
Sony: a 3D üzleti lehetőségében bízva
Panasonic: kész a 127 centis teljes HD 3D plazmaképernyő is
Sony: 3D-t az otthonokba 2010-ben
Probléma a 3D-vel
A sztereoszkópikus képmegjelenítés fontos eszköze a szemüveg, amely a képernyőn megjelenő bal- illetve jobbszembe jutó képeket szétválasztja, hogy aztán agyunkban összeálljon a mélységérzetet kiváltó úgymond 3D képélmény. A Sony és a RealD által kidolgozott, a 3D képtartalmak bemutatásánál alkalmazott úgynevezett aktív képzáró szemüveg feladata, hogy szinkronban működve az LCD képernyőn szekvenciálisan nagysebességgel frissítve megjelenő bal- illetve jobbszembe szánt képekkel, mindig kitakarja közülük azokat, amiknek nem szabad az adott szembe jutniuk.
A moziban használatos RealD 3D képalkotó módszer és szemüveg a fentiektől eltérően működik. A mozik speciális vetítővásznára a bal- illetve jobbszembe szánt képeket eltérő módon polarizálja egy a digitális vetítőre szerelt speciális szerkezet. Az egyszerű „polárszűrős” szemüveg pedig csak a megfelelő képet engedi szemünkbe jutni.
A Sony 3D LCD TV-ihez viszont minden bizonnyal a RealD CrystalEyes 4 (CE4) aktív képzáró 3D szemüveget vagy ahhoz hasonlóan működő látóeszközt használnak majd. Ez tulajdonképpen két a szemek előtti LCD panelból áll, amelyek feszültség hatására elsötétülnek, azaz zárják a rajtuk áthaladó fény útját. Infravörös jeladóval, vagy rádiófrekvenciás adóval vezérelve időzíthető a szemüveg képzárása.
A RealD aktív képzáró 3D szemüvegének technológiáját nemcsak a Sony használhatja, így feltehetően más gyártók 3D képernyőihez is alkalmazzák majd.
Kapcsolódó linkek:
Kész a 3D Blu-ray Disc specifikációja
Broadcom: kész az első egychipes Blu-ray Disc megoldás
A Sony és a FIFA bejelentése az első 3D focivébéről
Sony: a 3D üzleti lehetőségében bízva
Panasonic: kész a 127 centis teljes HD 3D plazmaképernyő is
Sony: 3D-t az otthonokba 2010-ben
Probléma a 3D-vel