Az Omdia piackutató cég szerint 2020-ban már a 15. egymást követő évben a Samsung a világ elsőszámú TV-gyártója. A cég egy infógrafikával idézi fel elmúlt 15 évét.
A Samsung sajtóközleménye az Omdia most publikált adatait idézi, melyek szerint a Samsung Electronics TV világpiaci részesedése 31,8% volt az árbevételt tekintve 2020 negyedik negyedévében, és megtartotta a legnagyobb éves piaci bevételi részesedést is 31,9%-kal 2020-ban, szemben a 2019-es 30,9%-kal.
2020-ban a Samsung mögött a nagy helyi rivális LG végzett a második helyen 16,5%-os, majd a Sony következett 9,1%-os világpiaci bevételi részesedéssel.
A Samsung 2006-ban a „Bordeaux” designelnevezésű LCD TV-k piacra dobásával lett a világ legnagyobb tévégyártója és azóta megszakítás nélkül a TV világpiacát elsőszámú márkája. Az eltelt 15 év azt mutatja, hogy a TV-k piacát még mindig az LCD technológia uralja, és a dél-koreaiak e téren korai és jelentős beruházásai kifizetődtek, az olyan kisiklások ellenére is, mint például 3D és az ívelt képernyőjű TV-k.
Az Omdia azt állítja, hogy tavaly a Samsung 7,79 millió QLED LCD TV-t, míg az LG 2,04 millió OLED TV-t adott el, de ezeket a számokat nincs sok értelme összehasonlítani, mert a középkategóriás QLED LCD TV-knek még nem voltak OLED versenytársai.
A jelentésből kiderül, hogy a még 2019-es legolcsóbb Q50R-től a csúcs Q980T 8K szériáig terjedő QLED készülékek csak 35,5%-ot tesznek ki a Samsung TV eladásaiból, vagyis annak túlnyomórészét olcsó alap LCD TV-k teszik ki. Az Omdia szerint a Samsung 49 millió „egység” TV-t adhatott el 2020. során.
A Samsung a 2.500 $ (kb. 740.000 Ft) vagy drágább TV-k prémium szegmensében is jól teljesít az ultra nagyképernyős TV-k révén, miután 50,8%-os a piaci részesedése a 203 centis (80 hüvelykes) vagy nagyobb TV-k eladásában.
Az Omdia becslései szerint 2020-ban 225 millió TV-t szállítottak ki világszerte.
15 éves piacvezető szerepének innovációs hátteréről a Samsung az alábbi áttekintő infógrafikát adta ki.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.
es mi akar lenni a samsung mikor nagy lesz SONY