A kereslet csökkenése miatt a Samsung júniusban leállt az LCD TV panelek gyártásával most pedig felfüggesztette azok vásárlását is.
Míg az OLED TV-k iránti kereslet folyamatosan növekszik, a teljes tévépiacot továbbra is meghatározó LCD TV-k eladásait – ahogy erre az elemzők korábban számítottak is – jobban sújtja a Covid-19 értékesítési boom utáni lelassuló kereslet.
A tavaly még 50 millió készüléket kiszállító Samsung év eleji elemzői becslések szerint 53-54 millió LCD TV panel beszerzését tervezte 2022-re, de később aztán ezt 44 millióra csökkentették. A márka egyetlen S95B OLED TV modellje mellett minden Neo QLED és QLED TV-jébe LCD paneleket épít.
A The Elec cikke szerint a Samsung TV üzletága az év második felére vonatkozó legutóbbi stratégiai ülésén 40 millióra csökkentette éves TV kiszállítási célszámot.
Több mint 30 év után júniusban a Samsung Display leállította az LCD TV-panelek teljes gyártását. Erről még május végén a Korea Times és a Korea Herald számolt be. Ezzel pedig a Samsung Electronics arra kényszerült, hogy ellátási láncát újragondolva az LCD TV paneleket olyan kínai és tajvani gyártóktól szerezze be, mint az AU Optronics (AUO), a BOE a CSoT (TCL) a HKC és az Innolux.
A Samsung június közepén arról tájékoztatta ezeket az LCD TV panelbeszállítóit, hogy július végéig felfüggeszti a vásárlásokat a készletszint csökkentése érdekében. Iparági források szerint azonban ez a leállás tovább is tarthat.
A riport szerint más tévégyártók, mint az LG, a Sony és a TCL is csökkentették 2022-es kiszállítási céljaikat, de jelenleg nem állították le az LCD TV panelek beszerzését.
Májusban az Omdia piackutató még úgy becsülte, hogy 2022-ben az OLED TV szállítmányok várhatóan 23%-kal, 8 millió darabra nőnek, az LCD TV-kből pedig várhatóan valamivel több, mint 200 milliót adnak majd el.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.