A Samsung okostévék operációs rendszere a Tizen először lesz elérhető más tévégyártóknak is, de még nem tudni melyek lesznek ezek.
A Samsung SDC 2019 fejlesztői konferencia számos bejelentésének egyike a márka okos TV-inek 2015. óta használt Tizen operációs rendszerére (OS) vonatkozott. A cég szerint a jelenleg több mint 100 millió TV-n futó Tizen OS „a világ legnagyobb TV-platformja”. Sang Kim, a Samsung Smart TV alelnöke azt mondta: „És hamarosan ez a platform még nagyobb lesz. Azért mert most először a Tizen TV OS-t más gyártók számára is elérhetővé tesszük.”
Azt még nem tudni, hogy a Tizen milyen formában lesz elérhető a többi tévégyártó számára, de a fejlemény mindenképpen megváltoztatja a Samsung helyzetét. Mivel a Tizen elég nagy felhasználói bázissal rendelkezik, ezért a jövőben közvetlen versenytársa lehet az egységesülő működésű Android TV, az idén már Európában is megjelenő Roku TV vagy akár az Apple tvOS platformoknak.
Az utóbbi években a Tizen kibővült a Samsung Bixby hangvezérlésével, a Samsung TV Plus app alkalmazás ingyenes tartalmaival, partnerintegrációjával és más funkciókkal. A platform saját áruházán az Amazon Prime Video, az Apple TV app, a HBO, a Hulu, a Netflix és a YouTube tartalomszolgáltatásokhoz is kínál alkalmazásokat.
A Samsung lépése viszont felvet néhány kérdést. Mi készteti a világ vezető tévégyártóját, hogy más gyártók készülékeivel bővüljön az operációs rendszerét használók tábora? Elfogadják-e a partnerek, ha a Samsung továbbra sem nyújt lényegi szoftverfrissítést a Tizen platformos TV-khez, ahogy azt az elmúlt években tette? Egyáltalán, mely tévégyártók lesznek partnerek? A közvetlen versenytársak, mint a saját platformmal rendelkező LG (WebOS) és Panasonic (MyHomeScreen) illetve az Android TV operációs rendszert alkalmazó Hisense, Philips, Sharp, Sony, TCL biztos nem, de az Amerikában sok kisebb gyártó TV-in futó Roku TV-t is nehéz lesz kiszorítani.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.