A PLV-Z3 képe
A Sanyo PLV-Z32271 tovább finomított technikája révén a leváltásra kerülő PLV-Z21449-höz képest minden szempontból jobb képet vetít. A kifinomult megoldások egyike az LCD panelek tisztítása.
A PLV-Z3 képe
A PLV-Z3 képe stabil, éles, kontrasztja és feketeszintje állja a versenyt a hasonló kategóriájú újonnan megjelent LCD vetítőkkel, színtelítettsége és a színek „harmóniája” (bár ez nyilván egyéni ízlés és beállítás kérdése) talán még jobb is azoknál. A nagy felbontás és az alkalmazott LCD panelek konstrukciója miatt szinte alig érzékelhető a pixelezettség, a „csirkeháló” csak közelről nézve látható.
A vetítőben alkalmazott, annak képminőségét megalapozó TOPAZreal (TOtal image Processing for Advanced Z-series) technológia három műszaki megoldásból tevődik össze.
A 10-bites képfeldolgozással a korábbi 8-bitessel szemben négyszer nagyobb szürkeskála felbontás (256 helyett 1024 világosságlépcső különül el) és több mint egymilliárd színárnyalat érhető el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vetítő sokkal finomabban részletezett és lényegesen nagyobb színmélységű képet képes előállítani.
A koordináltan működő motorosan vezérelt írisz és automatikus lámpavezérlés révén a PLV-Z3 fényereje mindig az aktuális képtartalomhoz igazodik, így biztosítva annak optimális kontrasztját. Az írisz blendeállása és a lámpa üzemmódja függ a környezeti megvilágításhoz és műsorhoz illeszkedően megválasztható hétféle előre beállított és négy felhasználói kép-üzemmódtól is. A kontraszt a grafikus kép-üzemmódban éri el a specifikált maximális 2000:1-hez Full On/Off értéket 800 ANSI Lumen fényerő mellett.
A motoros írisz ebben a vetítőben nem a lámpa által az LCD panelekre jutó fénymennyiségét szabályozza a képtartalom függvényében (vagyis működése nem dinamikus), hanem az optikában elhelyezkedve a vászonra kerülő kép adott kép-üzemmódhoz optimalizált fényerejét állítja. Az írisz nyitottsága a részletes beállításokat biztosító „Advanced” menüből manuálisan is módosítható. Az optikában működő írisz azonban nemcsak kellő kontrasztot biztosít, de zártabb blendeállásánál a vászonra vetített kép mélységélességét is javítja.
A PLV-Z3 lámpa-üzemmódjának vezérlése talán a legkifinomultabb, amit eddig valaha ebben a kategóriában alkalmaztak. A lámpa „Bright” üzemmódja biztosítja a teljes fényerőt, a „React image” 1-es üzemmódban a fényerőt már a bejövő videojel vezérli, és ugyanez történik a „React image” 2-es üzemmódban is csak alacsonyabb a fényerő és a ventillátorzaj. A „Theater black” üzemmódban a legalacsonyabb a fényerő és ezt ajánlott választani a filmvetítéshez sötét szobában.
Egy fejlett technológia, a 3D-AUCC (Automatic Uniformity Correction Controller) gondoskodik arról is, hogy a képjelet finoman állítva optimalizálja a színvisszaadást az olyan kritikus részeken, mint a színátmenetek és a bőrszín.
A Pixelworks-től származó váltott-sorosból progresszív képfrissítésre alakító („deinterlacer”) és képskálázó („scaler”) áramkörökön sokat javítottak az elődmodellhez képest. Ezek „Film” funkcióban (ez is menüből kapcsolható be/ki, mint annyi más ezen a vetítőn) érzékelik a filmekből származtatott váltott-soros jeleket (NTSC 480i 3-2 és PAL 575i 2-2 pull down) és azokat megfelelő progresszív frissítésű képpé alakítják. Kritikus képrészleteknél az egymáshoz közeli párhuzamos mozgó élek átalakításánál láthatóak bizonyos zavarok (moaré), de ettől eltekintve jól végzik dolgukat, mert a kép összességében stabil, éles és zajmentes. A PLV-Z3-on a bejövő videoképet „átméretező” képskálázó áramkör működése (az úgynevezett „overscan”) is beállítható, hogy az ne okozzon a kép szélein információvesztést (ne vágja azt le), miközben a kép optimálisan illeszkedik az LCD panelek felbontáshoz.
A PLV-Z3-al vetített képen nyomát sem láttuk a függőleges interferenciás csíkozódásnak („vertical banding”) és ez valószínűleg annak az LCD paneleket beállító lehetőségnek köszönhető, mellyel a menüből minimalizálható ez a képi zavar.
A PLV-Z3 képe stabil, éles, kontrasztja és feketeszintje állja a versenyt a hasonló kategóriájú újonnan megjelent LCD vetítőkkel, színtelítettsége és a színek „harmóniája” (bár ez nyilván egyéni ízlés és beállítás kérdése) talán még jobb is azoknál. A nagy felbontás és az alkalmazott LCD panelek konstrukciója miatt szinte alig érzékelhető a pixelezettség, a „csirkeháló” csak közelről nézve látható.
A vetítőben alkalmazott, annak képminőségét megalapozó TOPAZreal (TOtal image Processing for Advanced Z-series) technológia három műszaki megoldásból tevődik össze.
A 10-bites képfeldolgozással a korábbi 8-bitessel szemben négyszer nagyobb szürkeskála felbontás (256 helyett 1024 világosságlépcső különül el) és több mint egymilliárd színárnyalat érhető el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vetítő sokkal finomabban részletezett és lényegesen nagyobb színmélységű képet képes előállítani.
A koordináltan működő motorosan vezérelt írisz és automatikus lámpavezérlés révén a PLV-Z3 fényereje mindig az aktuális képtartalomhoz igazodik, így biztosítva annak optimális kontrasztját. Az írisz blendeállása és a lámpa üzemmódja függ a környezeti megvilágításhoz és műsorhoz illeszkedően megválasztható hétféle előre beállított és négy felhasználói kép-üzemmódtól is. A kontraszt a grafikus kép-üzemmódban éri el a specifikált maximális 2000:1-hez Full On/Off értéket 800 ANSI Lumen fényerő mellett.
A motoros írisz ebben a vetítőben nem a lámpa által az LCD panelekre jutó fénymennyiségét szabályozza a képtartalom függvényében (vagyis működése nem dinamikus), hanem az optikában elhelyezkedve a vászonra kerülő kép adott kép-üzemmódhoz optimalizált fényerejét állítja. Az írisz nyitottsága a részletes beállításokat biztosító „Advanced” menüből manuálisan is módosítható. Az optikában működő írisz azonban nemcsak kellő kontrasztot biztosít, de zártabb blendeállásánál a vászonra vetített kép mélységélességét is javítja.
A PLV-Z3 lámpa-üzemmódjának vezérlése talán a legkifinomultabb, amit eddig valaha ebben a kategóriában alkalmaztak. A lámpa „Bright” üzemmódja biztosítja a teljes fényerőt, a „React image” 1-es üzemmódban a fényerőt már a bejövő videojel vezérli, és ugyanez történik a „React image” 2-es üzemmódban is csak alacsonyabb a fényerő és a ventillátorzaj. A „Theater black” üzemmódban a legalacsonyabb a fényerő és ezt ajánlott választani a filmvetítéshez sötét szobában.
Egy fejlett technológia, a 3D-AUCC (Automatic Uniformity Correction Controller) gondoskodik arról is, hogy a képjelet finoman állítva optimalizálja a színvisszaadást az olyan kritikus részeken, mint a színátmenetek és a bőrszín.
A Pixelworks-től származó váltott-sorosból progresszív képfrissítésre alakító („deinterlacer”) és képskálázó („scaler”) áramkörökön sokat javítottak az elődmodellhez képest. Ezek „Film” funkcióban (ez is menüből kapcsolható be/ki, mint annyi más ezen a vetítőn) érzékelik a filmekből származtatott váltott-soros jeleket (NTSC 480i 3-2 és PAL 575i 2-2 pull down) és azokat megfelelő progresszív frissítésű képpé alakítják. Kritikus képrészleteknél az egymáshoz közeli párhuzamos mozgó élek átalakításánál láthatóak bizonyos zavarok (moaré), de ettől eltekintve jól végzik dolgukat, mert a kép összességében stabil, éles és zajmentes. A PLV-Z3-on a bejövő videoképet „átméretező” képskálázó áramkör működése (az úgynevezett „overscan”) is beállítható, hogy az ne okozzon a kép szélein információvesztést (ne vágja azt le), miközben a kép optimálisan illeszkedik az LCD panelek felbontáshoz.
A PLV-Z3-al vetített képen nyomát sem láttuk a függőleges interferenciás csíkozódásnak („vertical banding”) és ez valószínűleg annak az LCD paneleket beállító lehetőségnek köszönhető, mellyel a menüből minimalizálható ez a képi zavar.