1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2011. második negyedévében az előző év azonos időszakához képest a TV kiszállítás globálisan 1%-kal, a fejlett régiókban 6%-kal csökkent, amit nem kompenzálhatott a fejlődő régiók 3%-os növekedése.
2010 második negyedévében (Q2’10) a TV világpiac szárnyalt a nagyobb árcsökkenésnek és a bizakodó fogyasztóknak hála. A tavalyi foci VB miatti kereslet is növelte a kiszállításokat. Idén a gyöngülő makrogazdasági körülmények miatt a TV ipar pesszimistábbá vált és készleteit csökkenti különösen Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.
2010 minden negyedévében legalább 20%-kal nőttek az LCD TV kiszállítások, de az idei eddigi É/É bővülés Q1’11-ben csak 9%, Q2’11-ben pedig csak 6% volt. A lassuló növekedés a fejlett és a fejlődő piacokat is érintette, amelyek az LCD TV-k darabszámát tekintve 5% csökkenéssel illetve 19% emelkedéssel jóval alulmúlták az egy évvel korábbi adatokat. A fogyasztói keresletre pozitívan ható gyorsabb LCD TV áresést leginkább a LED háttérvilágítás terjedése és az alkatrészárak lassabb csökkenése gátolja. Q2’10-ben a kiszállított LCD TV-k 18%-a volt LED megvilágítású, ami Q2’11-ben több mint 43%-ra emelkedett, de ezek ára még mindig magasabb, bár csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
A plazma TV szállítások a 2009-es visszaesés után figyelemreméltó É/É 30%-os növekedést mutattak 2010-ben. A lökést a hasonló méretű LCD TV-kkel szembeni piaci árelőny és a továbbra is ár-érzékeny fogyasztók adták. Idén az LCD TV-k elkezdték ledolgozni az árkülönbséget. A 107 centis (42”) CCFL megvilágítású LCD-k Q2’10-beli 13%-os ártöbblete Q2’11-ben kevesebb, mint 1%-ra csökkent a plazmákkal szemben, ami kihatott a piacra. A plazma TV szállítások É/É 6%-kal estek.
A globális TV szállításokból egyenként mintegy 17%-kal részesedve Kína az első É/É 10% erősödéssel, kicsivel megelőzve az É/É 6%-kal visszaeső Észak-Amerikát. Az ázsiai-csendes-óceáni térség első alkalommal jött fel a 3. helyre megelőzve Nyugat-Európát, ahol a kiskereskedelmi készletek továbbra is problémát jelentenek. A földrengést követő keresletgyöngülési aggályok ellenére Japánban 40%-kal emelkedtek a TV szállítások, mivel a fogyasztók lecserélték régebbi TV-iket új digitális tunerrel rendelkező modellekre az analóg adás júliusi 24-ei lekapcsolása előtt.
A LED LCD TV szállítmányok 98%-a a karcsúbb kialakítású alacsonyabb energiafogyasztású és kisebb költségű él megvilágítású modell volt. Japánban és Nyugat-Európában a kiszállított LCD TV-k több mint fele, Kínában közel 50%-a, a legtöbb más régióban köztük Észak-Amerikában mintegy 20-35%-a LED megvilágítású.
A 3D piaci részesedése Q2’11-ben mérhetően emelkedett a Q1-ben kiszállított 4%-ról közel 9%-ra. A növekedés azt jelzi, hogy a gyártók jelentősen bővítették a 3D modellek számát és csökkentették a technológia felárát. A DisplaySearch becslése szerint a 3D TV szállítmányok mintegy negyede a passzív, a többi aktív képzáró szemüveg technológiát használ.
A Samsung némileg növelte globális síkképernyős TV bevételi részesedését és ez alapján szinte minden régióban vezet kivéve a hazai márkák uralta Japánt és Kínát. A Samsung az 1. az LCD, 2. a plazma és a képcsöves TV bevételek tekintetében.
Az LG volt a 2. az előző negyedévhez képest alig változó bevételi részesedéssel, amiben 3. az LCD és plazma TV-k terén, de vezetett a képcsöves TV-kben. A Sony továbbra is a 3. globális síkképernyős TV márka bevételekben kicsit erősítve részesedését. A Sharp és a Panasonic teszi teljessé az első öt listáját az utóbbi a Sanyo globális TV üzletágát magába olvasztva erősítette részesedését.
A Samsung az 1. globális 3D TV márka minden technológiát figyelembe véve, 35% bevételi részesedéssel. A 3D LCD TV-kben a Samsung megelőzte a Sony-t, a Panasonic 48%-kal vezet a 3D plazma TV-kben.
Kapcsolódó linkek:
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
2010 minden negyedévében legalább 20%-kal nőttek az LCD TV kiszállítások, de az idei eddigi É/É bővülés Q1’11-ben csak 9%, Q2’11-ben pedig csak 6% volt. A lassuló növekedés a fejlett és a fejlődő piacokat is érintette, amelyek az LCD TV-k darabszámát tekintve 5% csökkenéssel illetve 19% emelkedéssel jóval alulmúlták az egy évvel korábbi adatokat. A fogyasztói keresletre pozitívan ható gyorsabb LCD TV áresést leginkább a LED háttérvilágítás terjedése és az alkatrészárak lassabb csökkenése gátolja. Q2’10-ben a kiszállított LCD TV-k 18%-a volt LED megvilágítású, ami Q2’11-ben több mint 43%-ra emelkedett, de ezek ára még mindig magasabb, bár csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
A plazma TV szállítások a 2009-es visszaesés után figyelemreméltó É/É 30%-os növekedést mutattak 2010-ben. A lökést a hasonló méretű LCD TV-kkel szembeni piaci árelőny és a továbbra is ár-érzékeny fogyasztók adták. Idén az LCD TV-k elkezdték ledolgozni az árkülönbséget. A 107 centis (42”) CCFL megvilágítású LCD-k Q2’10-beli 13%-os ártöbblete Q2’11-ben kevesebb, mint 1%-ra csökkent a plazmákkal szemben, ami kihatott a piacra. A plazma TV szállítások É/É 6%-kal estek.
A globális TV szállításokból egyenként mintegy 17%-kal részesedve Kína az első É/É 10% erősödéssel, kicsivel megelőzve az É/É 6%-kal visszaeső Észak-Amerikát. Az ázsiai-csendes-óceáni térség első alkalommal jött fel a 3. helyre megelőzve Nyugat-Európát, ahol a kiskereskedelmi készletek továbbra is problémát jelentenek. A földrengést követő keresletgyöngülési aggályok ellenére Japánban 40%-kal emelkedtek a TV szállítások, mivel a fogyasztók lecserélték régebbi TV-iket új digitális tunerrel rendelkező modellekre az analóg adás júliusi 24-ei lekapcsolása előtt.
A LED LCD TV szállítmányok 98%-a a karcsúbb kialakítású alacsonyabb energiafogyasztású és kisebb költségű él megvilágítású modell volt. Japánban és Nyugat-Európában a kiszállított LCD TV-k több mint fele, Kínában közel 50%-a, a legtöbb más régióban köztük Észak-Amerikában mintegy 20-35%-a LED megvilágítású.
A 3D piaci részesedése Q2’11-ben mérhetően emelkedett a Q1-ben kiszállított 4%-ról közel 9%-ra. A növekedés azt jelzi, hogy a gyártók jelentősen bővítették a 3D modellek számát és csökkentették a technológia felárát. A DisplaySearch becslése szerint a 3D TV szállítmányok mintegy negyede a passzív, a többi aktív képzáró szemüveg technológiát használ.
A Samsung némileg növelte globális síkképernyős TV bevételi részesedését és ez alapján szinte minden régióban vezet kivéve a hazai márkák uralta Japánt és Kínát. A Samsung az 1. az LCD, 2. a plazma és a képcsöves TV bevételek tekintetében.
Az LG volt a 2. az előző negyedévhez képest alig változó bevételi részesedéssel, amiben 3. az LCD és plazma TV-k terén, de vezetett a képcsöves TV-kben. A Sony továbbra is a 3. globális síkképernyős TV márka bevételekben kicsit erősítve részesedését. A Sharp és a Panasonic teszi teljessé az első öt listáját az utóbbi a Sanyo globális TV üzletágát magába olvasztva erősítette részesedését.
A Samsung az 1. globális 3D TV márka minden technológiát figyelembe véve, 35% bevételi részesedéssel. A 3D LCD TV-kben a Samsung megelőzte a Sony-t, a Panasonic 48%-kal vezet a 3D plazma TV-kben.
Kapcsolódó linkek:
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest