1. Oldal
A DisplaySearch szerint terjed a gyakorlat, hogy az LCD TV képernyők panelje más forrásból, vagyis nem az adott márkától származik, és már tavaly a harmadik negyedévben világszerte kiszállított LCD TV-k több mint harmadába ilyen panel épült.
A DisplaySearch LCD TV értékesítési láncolattal foglalkozó negyedéves jelentése a szállítási adatok figyelemmel kísérése révén betekintést nyújt a HDTV gyártók, a kiszervezett gyártást végző OEM/ODM vállalatok és az LCD TV panelbeszállítók közötti dinamikus kapcsolatokba. A legfrissebb elemzés azt mutatja, hogy 2010 harmadik negyedévében a kiszervezett gyártású LCD TV-k aránya elérte a 34%-ot, ami az eddig számon tartott legmagasabb arány.
A Sony és az LG Electronics a kiszervezés növekedéséhez részben azzal is hozzájárultak, hogy a más cégek által gyártott LCD panelek részarányát 50 illetve 20 százalékot meghaladó arányra emelték.
A cégen belüli fejlesztésű és gyártású panelekről, külső cégektől vásárolt panelekre történő fokozatos áttérés fő oka a költségcsökkentés. A gyártók egyre nagyobb figyelmet szentelnek a fejlődő régiók dinamikusan bővülő tömegpiacain kelendő olcsóbb készülékekre, amelyekbe alacsonyabb költségű gyengébb specifikációjú panelek is megfelelnek. A Sony is növeli a tajvani LCD panelek felhasználását, hogy megőrizhesse versenyképességét.
A jobb költséggazdálkodás mellett az LCD TV gyártók számára a gyártáskiszervezés a termelésnövelés és az LCD panelellátáshoz való bővülő hozzáférés hatékony eszköze. A DisplaySearch egy korábbi elemzése azt jelzi, hogy a 2011 első negyedében összességében csökkenő LCD TV kiszállítás ellenére az OEM és ODM cégek LCD paneltermelése növekedni fog, ami szintén az eddigi tendencia erősödését mutatja.
Kapcsolódó linkek:
A növekvő TV eladások ellenére rekord veszteség az LG-nél
Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége
Gyengébb specifikációjú LCD TV panelek a fejlődő piacoknak
Sony: tajvani LCD panel épül majd a Bravia HDTV-k felébe
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt
A Sony és az LG Electronics a kiszervezés növekedéséhez részben azzal is hozzájárultak, hogy a más cégek által gyártott LCD panelek részarányát 50 illetve 20 százalékot meghaladó arányra emelték.
A cégen belüli fejlesztésű és gyártású panelekről, külső cégektől vásárolt panelekre történő fokozatos áttérés fő oka a költségcsökkentés. A gyártók egyre nagyobb figyelmet szentelnek a fejlődő régiók dinamikusan bővülő tömegpiacain kelendő olcsóbb készülékekre, amelyekbe alacsonyabb költségű gyengébb specifikációjú panelek is megfelelnek. A Sony is növeli a tajvani LCD panelek felhasználását, hogy megőrizhesse versenyképességét.
A jobb költséggazdálkodás mellett az LCD TV gyártók számára a gyártáskiszervezés a termelésnövelés és az LCD panelellátáshoz való bővülő hozzáférés hatékony eszköze. A DisplaySearch egy korábbi elemzése azt jelzi, hogy a 2011 első negyedében összességében csökkenő LCD TV kiszállítás ellenére az OEM és ODM cégek LCD paneltermelése növekedni fog, ami szintén az eddigi tendencia erősödését mutatja.
Kapcsolódó linkek:
A növekvő TV eladások ellenére rekord veszteség az LG-nél
Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége
Gyengébb specifikációjú LCD TV panelek a fejlődő piacoknak
Sony: tajvani LCD panel épül majd a Bravia HDTV-k felébe
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt