1. Oldal
A Sony hivatalos bejelentése szerint december 1-től megvásárolható a világ első, ultra-vékony síkpaneles TV-je, mely a képet OLED-ekkel, azaz szerves fénykibocsátó diódákkal állítja elő.
Az OLED panelek energiatakarékos, vékony és könnyű képernyők, melyek élénk és gyors mozgásoknál is kifogástalanul éles képet produkálnak, ami igen alkalmassá teszik sportközvetítések és akciófilmek nézésére. Jelenleg persze még képméretük és áruk nem vetekedhet a plazma illetve LCD képernyőkével.
A Sony elsősorban a hordozható zenelejátszók és legújabban a játékkonzolok terén megtépázott márkaimázsának erősítése miatt jelenik meg elsőként a piacon ilyen képernyőjű TV készülékkel. Ezt a cég elnöke Ryoji Chubachi maga erősítette meg egy tokiói sajtókonferencián, ahol a következőket mondta: „Néhányan azt mondják a Sony technológiai ereje ellenére lassan jön ki vonzó termékekkel. A világ első OLED TV-jével a Sony technológiai bátorságának újjászületését akarom szimbolizálni. Azt akarom, hogy ez legyen a zászló ami alatt előrenyomulunk, hogy megfordítsuk a szerencsét”.
A jelenleg a Samsung mögött a világ második legnagyobb LCD TV gyártójának számító Sony a mindössze 28 cm (11 inch) képátlójú és 3 mm vastagságú OLED TV-t várhatóan 200.000 yen (kb. 304.000 Ft) áron hozza majd forgalomba. Ez majdnem annyi, mint amennyibe a gyártó egy 102 centis (40 inch) LCD TV modellje kerül. A készülékek várható működési élettartama hozzávetőleg 30.000 óra, ami körülbelül fele egy LCD TV-nek, de napi nyolcórás tévénézés mellett ez is 10 évet tesz ki.
A 28 centis panel kisebb, mint egy A4-es lap, de technológiailag most még nehéz nagyobb méretű panelt előállítani tömeggyártásban, s ez egyelőre korlátozza az amúgy ígéretes OLED TV-k vonzerejét. Plazma TV-t kínálnak már 262 centis (103 inch) képátlóval is, és az LCD TV-k gyártóinak piaci versenye is az egyre nagyobb képméretek felé tolódik.
A Sony ügyvezető alelnöke Katsumi Ihara szerint sem valószínű, hogy az OLED TV-k rövid időn belül leváltják az LCD TV-ket, de hisz benne, hogy egy ilyen, nagy lehetőségeket kínáló technológia jön majd az LCD TV-k után. Ihara azt is elmondta, hogy a 200.000 yenes ár megállapításakor nem sokat foglalkoztak a nyereségességgel azt sejtetve ezzel, hogy legalábbis a kezdeti szakaszban a gyártó veszteséget lesz kénytelen elkönyvelni minden egyes eladott készüléken.
Az új TV-k értékesítését december 1-én kezdik el Japánban, a más piacokon való megjelenésről még nincs döntés. Havi 2.000 készülék gyártását tervezik. Összehasonlításképpen a Sony a következőév márciusáig tartó gazdasági évben 10 millió LCD gyártását tervezi.
Kapcsolódó linkek:
2012-től már versenyre kel az OLED TV az LCD TV-vel
Sony: a tervek szerint már idén piacon az első OLED TV
A Toshiba/Matsushita OLED prototípus, és termékbejelentés 2009-re
Hogyan működik az OLED?
A Sony elsősorban a hordozható zenelejátszók és legújabban a játékkonzolok terén megtépázott márkaimázsának erősítése miatt jelenik meg elsőként a piacon ilyen képernyőjű TV készülékkel. Ezt a cég elnöke Ryoji Chubachi maga erősítette meg egy tokiói sajtókonferencián, ahol a következőket mondta: „Néhányan azt mondják a Sony technológiai ereje ellenére lassan jön ki vonzó termékekkel. A világ első OLED TV-jével a Sony technológiai bátorságának újjászületését akarom szimbolizálni. Azt akarom, hogy ez legyen a zászló ami alatt előrenyomulunk, hogy megfordítsuk a szerencsét”.
A jelenleg a Samsung mögött a világ második legnagyobb LCD TV gyártójának számító Sony a mindössze 28 cm (11 inch) képátlójú és 3 mm vastagságú OLED TV-t várhatóan 200.000 yen (kb. 304.000 Ft) áron hozza majd forgalomba. Ez majdnem annyi, mint amennyibe a gyártó egy 102 centis (40 inch) LCD TV modellje kerül. A készülékek várható működési élettartama hozzávetőleg 30.000 óra, ami körülbelül fele egy LCD TV-nek, de napi nyolcórás tévénézés mellett ez is 10 évet tesz ki.
A 28 centis panel kisebb, mint egy A4-es lap, de technológiailag most még nehéz nagyobb méretű panelt előállítani tömeggyártásban, s ez egyelőre korlátozza az amúgy ígéretes OLED TV-k vonzerejét. Plazma TV-t kínálnak már 262 centis (103 inch) képátlóval is, és az LCD TV-k gyártóinak piaci versenye is az egyre nagyobb képméretek felé tolódik.
A Sony ügyvezető alelnöke Katsumi Ihara szerint sem valószínű, hogy az OLED TV-k rövid időn belül leváltják az LCD TV-ket, de hisz benne, hogy egy ilyen, nagy lehetőségeket kínáló technológia jön majd az LCD TV-k után. Ihara azt is elmondta, hogy a 200.000 yenes ár megállapításakor nem sokat foglalkoztak a nyereségességgel azt sejtetve ezzel, hogy legalábbis a kezdeti szakaszban a gyártó veszteséget lesz kénytelen elkönyvelni minden egyes eladott készüléken.
Az új TV-k értékesítését december 1-én kezdik el Japánban, a más piacokon való megjelenésről még nincs döntés. Havi 2.000 készülék gyártását tervezik. Összehasonlításképpen a Sony a következőév márciusáig tartó gazdasági évben 10 millió LCD gyártását tervezi.
Kapcsolódó linkek:
2012-től már versenyre kel az OLED TV az LCD TV-vel
Sony: a tervek szerint már idén piacon az első OLED TV
A Toshiba/Matsushita OLED prototípus, és termékbejelentés 2009-re
Hogyan működik az OLED?