Színek és feketeszint
A termékismertető a Sony legmegfizethetőbb él LED háttérvilágítást alkalmazó BRAVIA LCD TV-jéről, a KDL-32EX600-ról szól, amely MinDig TV kompatibilis DVB-T vevőt és 1920×1080 pixel teljes HD felbontást kínál, 50Hz-es képfrissítéssel.
A KDL-32EX600 Mozi üzemmódban nyújtja a szabványban előírt színhőmérséklethez legközelebb álló szürkeskálát. Mivel ezt, ahogy korábban említettem nem lehet kalibrálni, ezért a gyári beállításban bízhatunk csak, ami a Sony síkpaneles TV-i esetében eddig elég pontosnak volt mondható. Ennél a készüléknél sem ért csalódás: a három alapszín együttfutása a teljes szürkeskálán jónak mondható, a színhőmérséklet csak egy kicsivel melegebb (pirosba hajló) a kelleténél, és a Gamma is megfelelően követi a szabványban előírt görbét.
A készülék színvisszaadása az átlagos LCD TV-knél jobb. Ez jórészt a LED háttérvilágítás produkálta széles színtartománynak köszönhető. Sajnos a modell olyan színmenedzselő rendszert nem kínál, amivel a színtartományt a szabványnak megfelelően pontosan be lehetne kalibrálni, ezért csak a „Színtelítettség” paraméterrel, illetve a színek fényességét és némileg a színtartományt is érintő „Élő szín” fokozással lehetne a kívánt beállítást elérni, de az utóbbi „Magas” és „Közepes” állásban már nem ad természetes színeket. A készülék alap és komplementer színei mindezek ellenére nagyjából a helyükön vannak, színdekódolási hibáktól mentesek és a bőrszínek árnyalatai is megfelelőek.
A KDL-32EX600 képének feketeszintje az alkalmazott feltehetően UV2A panelnek és a LED háttérvilágításnak köszönhetően az LCD TV-k között a legmélyebbnek mondható. Szokványos nappali vagy lámpafényes esti megvilágítási körülmények között is gazdagok a feketék, azok mélységét sokszor inkább az amúgy matt képernyőről visszatükröződő fények határozzák meg. Hozzá kell tenni, hogy a készülék igen magas csúcs fényességet tud produkálni, ha szükség van rá, de a mély feketék érdekében a „Háttérfény” paramétert a lehető legkisebb értékre érdemes megválasztani, illetve hagyni, hogy azt a fényérzékelő a környezeti megvilágítás szintjéhez illeszkedően állítsa az Economy/Csökkentés üzemmódban. Én a Mozi üzemmódnál használatos 2-es Háttérfény fokozatot bőven elegendőnek találtam minden szobai megvilágítási körülmény esetén.
Teljesen fekete kép bemeneti videojelét fogadva a készülék energia-megtakarítási célból kb. fél percen belül kikapcsolja a panel háttérvilágítását. Normál műsor nézése esetén az nemigen következik be, én csak akkor tapasztaltam ezt, amikor a fekete mélységét vizsgálandó két jelenet között a teljesen feketére kioltott képnél megállítottam a Blu-ray lejátszót.) Elsötétített szobában a teljesen fekete képet vizsgálva, amíg ki nem kapcsol a háttérvilágítás, látható annak némi inhomogenitása, ami olyan csekély, hogy normál műsor nézése esetén észlelhetetlen. Érdekes módon nem a képernyő szélei mentén jelentkezik a kivilágosodás, ahogy azt az él megvilágítás okán várnánk, hanem inkább a képernyő sarkaiban, talán az élek találkozása miatt kevéssé hatékonyan működő fénydiffúzor miatt.
Mint az LCD TV-ket általában a KDL-32EX600-at is teljesen szemből érdemes nézni, mert különben a kép kontrasztja és színeinek telítettsége némileg csökken, a vörös árnyalata enyhén megváltozik, amint 15-20 fokkal eltérünk az ideális nézőszögtől.
A készülék színvisszaadása az átlagos LCD TV-knél jobb. Ez jórészt a LED háttérvilágítás produkálta széles színtartománynak köszönhető. Sajnos a modell olyan színmenedzselő rendszert nem kínál, amivel a színtartományt a szabványnak megfelelően pontosan be lehetne kalibrálni, ezért csak a „Színtelítettség” paraméterrel, illetve a színek fényességét és némileg a színtartományt is érintő „Élő szín” fokozással lehetne a kívánt beállítást elérni, de az utóbbi „Magas” és „Közepes” állásban már nem ad természetes színeket. A készülék alap és komplementer színei mindezek ellenére nagyjából a helyükön vannak, színdekódolási hibáktól mentesek és a bőrszínek árnyalatai is megfelelőek.
A KDL-32EX600 képének feketeszintje az alkalmazott feltehetően UV2A panelnek és a LED háttérvilágításnak köszönhetően az LCD TV-k között a legmélyebbnek mondható. Szokványos nappali vagy lámpafényes esti megvilágítási körülmények között is gazdagok a feketék, azok mélységét sokszor inkább az amúgy matt képernyőről visszatükröződő fények határozzák meg. Hozzá kell tenni, hogy a készülék igen magas csúcs fényességet tud produkálni, ha szükség van rá, de a mély feketék érdekében a „Háttérfény” paramétert a lehető legkisebb értékre érdemes megválasztani, illetve hagyni, hogy azt a fényérzékelő a környezeti megvilágítás szintjéhez illeszkedően állítsa az Economy/Csökkentés üzemmódban. Én a Mozi üzemmódnál használatos 2-es Háttérfény fokozatot bőven elegendőnek találtam minden szobai megvilágítási körülmény esetén.
Teljesen fekete kép bemeneti videojelét fogadva a készülék energia-megtakarítási célból kb. fél percen belül kikapcsolja a panel háttérvilágítását. Normál műsor nézése esetén az nemigen következik be, én csak akkor tapasztaltam ezt, amikor a fekete mélységét vizsgálandó két jelenet között a teljesen feketére kioltott képnél megállítottam a Blu-ray lejátszót.) Elsötétített szobában a teljesen fekete képet vizsgálva, amíg ki nem kapcsol a háttérvilágítás, látható annak némi inhomogenitása, ami olyan csekély, hogy normál műsor nézése esetén észlelhetetlen. Érdekes módon nem a képernyő szélei mentén jelentkezik a kivilágosodás, ahogy azt az él megvilágítás okán várnánk, hanem inkább a képernyő sarkaiban, talán az élek találkozása miatt kevéssé hatékonyan működő fénydiffúzor miatt.
Mint az LCD TV-ket általában a KDL-32EX600-at is teljesen szemből érdemes nézni, mert különben a kép kontrasztja és színeinek telítettsége némileg csökken, a vörös árnyalata enyhén megváltozik, amint 15-20 fokkal eltérünk az ideális nézőszögtől.