1. Oldal
Hírek szerint a Sony Corp és a Panasonic Corp közös OLED TV fejlesztésre illetve gyártására vonatkozó tárgyalásokat kezdtek költségeik és koreai riválisaikkal szembeni lemaradásuk csökkentése céljával.
A japán Nikkei üzleti napilap által az ügyet ismerőkre hivatkozó hír szerint, a két rivális nagy japán TV gyártó első alkalommal működne együtt egy mindkettőjük számára fontos üzletágban.
A Sony Corp és a Panasonic Corp megbeszéléseik középpontjában a lehetséges partneri együttműködés áll, amelynek keretében a cégek megosztanák egymással gyártástechnológiáikat, beleértve a Panasonic nyomtatásos OLED eljárását, felgyorsítva az olcsó OLED TV-k tömeggyártásának fejlesztéseit.
A tárgyalások egyelőre még előzetes szakaszban vannak és lehetséges, hogy nem vezetnek eredményre, illetve, hogy más potenciális partnerek is csatlakoznak az együttműködéshez. Sem a Sony sem a Panasonic nem erősítette meg, de nem is cáfolta a tárgyalások hírét.
Az elmúlt időszakban, de különösen a tavalyi pénzügyi évben mindkét japán cég TV üzletága komoly veszteségeket volt kénytelen elszenvedni, és veszítettek TV piaci pozícióikból is koreai riválisaikkal szemben. Az utóbbiak ráadásul már idén megkezdik a nagyképernyős OLED TV-k forgalmazását, az LG májusban, a Samsung ősz elején.
A Sony és a Panasonic számára ésszerű döntés lehet az együttműködés, hogy ne maradjanak le az LCD-t a jövőben felváltó, kevesebb energiát fogyasztó és élesebb képet nyújtó OLED TV-k gyártása terén. Ugyanakkor az új TV technológia tetemes gyártási költségeit is elviselhetőbbé tehetik. A Panasonic most döntött egy kísérleti OLED TV gyártósor beruházásáról, de az erre szánt összeg csak kb. tizede annak, amit a Samsung invesztál az OLED TV üzletbe.
A várakozások szerint 2015-ben már több mint 2 millió OLED TV kerül eladásra, és állítólag ekkorra szeretne a Sony és a Panasonic is termékkel megjelenni a piacon.
Kérdés viszont, hogy mi lesz a Sony által az év elején bemutatott új generációs képernyő, a Crystal LED Display sorsa?
Kapcsolódó linkek:
Samsung 55ES9500: gyártásban az OLED TV
Panasonic: döntés jelentős OLED TV beruházásról
Sony: új stratégia a cég összefogásával és tízezres leépítéssel
LG: májusban indul a 140 centis OLED TV forgalmazása
Sony: itt az új képernyő generáció a Crystal LED Display
Két Sony OLED monitor professzionális célra
OLED: új alkalmasabb meghajtású OLED panel a Sonytól
Elhalasztja OLED TV terveit a Sony
OLED: a Panasonic és a Sumitomo közösen fejleszti a panelt
Panasonic: 102 centis (40 inch) OLED TV 2011-re?
Közös OLED fejlesztés japán állami támogatással
Hogyan működik az OLED?
A Sony Corp és a Panasonic Corp megbeszéléseik középpontjában a lehetséges partneri együttműködés áll, amelynek keretében a cégek megosztanák egymással gyártástechnológiáikat, beleértve a Panasonic nyomtatásos OLED eljárását, felgyorsítva az olcsó OLED TV-k tömeggyártásának fejlesztéseit.
A tárgyalások egyelőre még előzetes szakaszban vannak és lehetséges, hogy nem vezetnek eredményre, illetve, hogy más potenciális partnerek is csatlakoznak az együttműködéshez. Sem a Sony sem a Panasonic nem erősítette meg, de nem is cáfolta a tárgyalások hírét.
Az elmúlt időszakban, de különösen a tavalyi pénzügyi évben mindkét japán cég TV üzletága komoly veszteségeket volt kénytelen elszenvedni, és veszítettek TV piaci pozícióikból is koreai riválisaikkal szemben. Az utóbbiak ráadásul már idén megkezdik a nagyképernyős OLED TV-k forgalmazását, az LG májusban, a Samsung ősz elején.
A Sony és a Panasonic számára ésszerű döntés lehet az együttműködés, hogy ne maradjanak le az LCD-t a jövőben felváltó, kevesebb energiát fogyasztó és élesebb képet nyújtó OLED TV-k gyártása terén. Ugyanakkor az új TV technológia tetemes gyártási költségeit is elviselhetőbbé tehetik. A Panasonic most döntött egy kísérleti OLED TV gyártósor beruházásáról, de az erre szánt összeg csak kb. tizede annak, amit a Samsung invesztál az OLED TV üzletbe.
A várakozások szerint 2015-ben már több mint 2 millió OLED TV kerül eladásra, és állítólag ekkorra szeretne a Sony és a Panasonic is termékkel megjelenni a piacon.
Kérdés viszont, hogy mi lesz a Sony által az év elején bemutatott új generációs képernyő, a Crystal LED Display sorsa?
Kapcsolódó linkek:
Samsung 55ES9500: gyártásban az OLED TV
Panasonic: döntés jelentős OLED TV beruházásról
Sony: új stratégia a cég összefogásával és tízezres leépítéssel
LG: májusban indul a 140 centis OLED TV forgalmazása
Sony: itt az új képernyő generáció a Crystal LED Display
Két Sony OLED monitor professzionális célra
OLED: új alkalmasabb meghajtású OLED panel a Sonytól
Elhalasztja OLED TV terveit a Sony
OLED: a Panasonic és a Sumitomo közösen fejleszti a panelt
Panasonic: 102 centis (40 inch) OLED TV 2011-re?
Közös OLED fejlesztés japán állami támogatással
Hogyan működik az OLED?