A nem éppen olcsó termékeiről ismert Sony automatizálással és robotizálással kívánja akár 70%-kal is csökkenteni a TV-k gyártási költségeit.
A Sony egy évtizeden át veszteséges tévéüzletágát sikerült nyereségessé tenni azzal, hogy a cég elsősorban a prémium kategóriájú készülékekre, például az OLED TV-kre összpontosított. Most a cég termelés optimalizálása és szolgáltatások felé fordítja figyelmét.
A Financial Timesnak nyilatkozó Kimio Maki szerint – aki a Sony elektronikai termékek és megoldások üzletágáért felelős – a vállalat malajziai fő tévégyártó üzemében automatizálással és robotizálással 2018-hoz képest várhatóan akár 70%-kal is csökkenthetik a TV-k gyártási költségeit a 2023-as pénzügyi évre. A robotika, amit a cég a jövőben az okostelefonok és kamerák gyártásában is felhasznál majd, segíthet a termékhibák csökkentésében is, és reményeik szerint a termékek eladási árában is tükröződni fog,
Maki szerint ugyanakkor másra is szükség van a Sony TV-k nyereségességének javításához: „Nem hiszem, hogy a robotok használata általi automatizálás önmagában elegendő előnyt hoz. A kulcs az, hogy a digitalizálással összekapcsoljuk az értékesítést és a gyártást”. Az automatizálási tervet tehát az online értékesítésre és az adatelemzésre való fokozott összpontosítással együtt hajtják végre. Az értékesítési adatokat mesterséges intelligencia segítségével elemzik majd, hogy hatékonyabban lehessen meghatározni a gyártási mennyiséget – áll a nyilatkozatban.
Miközben a Sony továbbra is értékesítene a fogyasztóknak szórakoztatóelektronikai termékeket és szolgáltatásokat, a cikk szerint a növekedési cél jelentős részét a professzionális felhasználásra szánt termékek adnák, mint például a virtuális videomegjelenítésben használt Crystal LED képernyők és a sport szórakoztatásban alkalmazható labdakövető technológia.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.
„A kulcs az, hogy a digitalizálással összekapcsoljuk az értékesítést és a gyártást”.” Évek óta mondom, hogy közvetlenül a gyártótól kellene rendelni, mert a mai technika ezt lehetővé teszi. Átlagosan 100 pénzért eladott termékből a gyártó 40%-ot kap. Ezzel is csökkenthető lenne az ár. A többi a kereskedelemben rakódik rá, A nagyker, kisker, felker, alkerekre nincs, vagy nem lesz szükség. Ez nem csak a TV-re értendő. Ha online rendelnénk a gyártótól, a gyártónak közvetlen rálátásra lenne az igényelt darabszámra. Nincs értelme nagyker, kisker, felker, alker raktárakban pihentetni.