1. Oldal
A Sony új elnök-vezérigazgatója Hirai Kazuo által felvázolt új stratégia szerint a cég a jövőben a digitális kamerák, a játékkonzolok és a mobilkészülékek piacán erősít, miközben költségcsökkentéssel tenné nyereségessé a TV üzletágat.
A Sony élére áprilistól kinevezett új elnök-vezérigazgató Hirai Kazuo először ismertette a nyilvánossággal, hogy milyen stratégiát követve tervezi megújítani a céget. Hogy a szebbnapokat látott szórakoztatóelektronikai cégóriásra ráfér a megújulás azt igazolják az utóbbi évek főleg a TV üzletág okozta veszteségei valamint a márka lemaradása a versenytársakhoz képest a ma divatos és piacképes termékek terén.
A cég részvényeseinek aggodalmát csak tovább erősíthette az a napokban megjelent hivatalos bejelentés, hogy elsősorban adózással összefüggő okok miatt a februári előrejelzésnél jóval magasabb, 520 milliárd jen (kb. 1.453 milliárd Ft) lesz a március végével zárult 2011-es pénzügyi év vesztesége.
A Sony Group 2014-es célkitűzése viszont már 8.500 milliárd yen (kb. 23.800 milliárd Ft) árbevétel és 5%-ot meghaladó üzemi árrés.
Hirai megerősítette azt a médiában már kiszivárgott értesülést, hogy az elkövetkező egy évben a Sony 10.000 munkahelyet leépít (ez a cég teljes munkaerejének 6 százaléka) és 75 milliárd jent (kb. 210 milliárd Ft) költ szerkezetátalakításra. Az elektronikai üzlet újjáélesztése és növekedése valamint az újérték előállítás ösztönzése érdekében a Sony átalakításának leghangsúlyosabb változását az új elnök-vezérigazgató a „One Sony” azaz „Egy Sony” kifejezéssel fogalmazta meg. Ez azt jelenti, hogy a cég április 1-el felállt új menedzsmentje a gyors döntéshozatal megvalósításával összefogja a teljes Sony Group minden erősségét.
A Sony a jövőben beruházásait és technológiai fejlesztéseit három üzleti területre koncentrálja. Ezek a digitális képalkotás (digitális fényképezőgépek, kamerák, képszenzorok), a játékkonzolok és játékok, valamint az okos mobiltelefonok. A célkitűzés az, hogy a 2014-es pénzügyi évben már ezekből származzon az eladások 70%-a (a múlt évi 60%-kal szemben) és a működési bevételek 85%-a.
A TV üzletág nyereségessé tétele érdekében folytatódik a múltév őszén megkezdett költségcsökkentést eredményező átszervezés és modellszűkítés. Az elkövetkező három évben az LCD panelgyártásból való kiszállás és további intézkedések révén a fix költségeket 60%-kal, a modellszám csökkentésével és a működés javításával a működési költségeket 30%-kal szándékoznak csökkenteni. A Sony saját technológiáinak felhasználásával kívánja javítani a BRAVIA TV-k versenyképességét, ugyanakkor a stratégia része a következő képernyő generációk (OLED, Crystal LED Display) fejlesztése továbbá a csatlakoztatás és kezelés egyszerűsítése valamint a korszerű hálózati szolgáltatások is.
A Sony stratégiai célja bővíteni eladásait a feltörekvő piacokon és olyan új üzleti területek kiaknázása, mint például az orvosi elektronika és az elektromos járművek. Cél továbbá az innováció felgyorsítása melynek kapcsán a cég közleménye külön kiemeli a 4K videofelbontással kapcsolatos technológiákat és termékeket.
Az elhangzottakról az elemzők és befektetők véleménye megoszlik. Jónak tartják, hogy a Sony stratégiája számszerű célokat tűz ki, de nem világos, hogy ezek miként érhetőek el. Mások nem érzik elég agresszívnek az átalakítást, és nem látják az elektronikai üzletág megújításának ütemtervét, sem azt, hogy miként fog a cég új értéket előállítani.
Kapcsolódó linkek:
Sony: vezércsere és várhatóan ismét egy veszteséges év
Sony: a korábbinál szűkebb a 2012-es TV-k kínálata
Sony: itt az új képernyő generáció a Crystal LED Display
Sony: másfajta TV készülék hoz majd üzleti sikert
Sony: divízióátszervezés és felére csökkenő TV értékesítés
A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol
A cég részvényeseinek aggodalmát csak tovább erősíthette az a napokban megjelent hivatalos bejelentés, hogy elsősorban adózással összefüggő okok miatt a februári előrejelzésnél jóval magasabb, 520 milliárd jen (kb. 1.453 milliárd Ft) lesz a március végével zárult 2011-es pénzügyi év vesztesége.
A Sony Group 2014-es célkitűzése viszont már 8.500 milliárd yen (kb. 23.800 milliárd Ft) árbevétel és 5%-ot meghaladó üzemi árrés.
Hirai megerősítette azt a médiában már kiszivárgott értesülést, hogy az elkövetkező egy évben a Sony 10.000 munkahelyet leépít (ez a cég teljes munkaerejének 6 százaléka) és 75 milliárd jent (kb. 210 milliárd Ft) költ szerkezetátalakításra. Az elektronikai üzlet újjáélesztése és növekedése valamint az újérték előállítás ösztönzése érdekében a Sony átalakításának leghangsúlyosabb változását az új elnök-vezérigazgató a „One Sony” azaz „Egy Sony” kifejezéssel fogalmazta meg. Ez azt jelenti, hogy a cég április 1-el felállt új menedzsmentje a gyors döntéshozatal megvalósításával összefogja a teljes Sony Group minden erősségét.
A Sony a jövőben beruházásait és technológiai fejlesztéseit három üzleti területre koncentrálja. Ezek a digitális képalkotás (digitális fényképezőgépek, kamerák, képszenzorok), a játékkonzolok és játékok, valamint az okos mobiltelefonok. A célkitűzés az, hogy a 2014-es pénzügyi évben már ezekből származzon az eladások 70%-a (a múlt évi 60%-kal szemben) és a működési bevételek 85%-a.
A TV üzletág nyereségessé tétele érdekében folytatódik a múltév őszén megkezdett költségcsökkentést eredményező átszervezés és modellszűkítés. Az elkövetkező három évben az LCD panelgyártásból való kiszállás és további intézkedések révén a fix költségeket 60%-kal, a modellszám csökkentésével és a működés javításával a működési költségeket 30%-kal szándékoznak csökkenteni. A Sony saját technológiáinak felhasználásával kívánja javítani a BRAVIA TV-k versenyképességét, ugyanakkor a stratégia része a következő képernyő generációk (OLED, Crystal LED Display) fejlesztése továbbá a csatlakoztatás és kezelés egyszerűsítése valamint a korszerű hálózati szolgáltatások is.
A Sony stratégiai célja bővíteni eladásait a feltörekvő piacokon és olyan új üzleti területek kiaknázása, mint például az orvosi elektronika és az elektromos járművek. Cél továbbá az innováció felgyorsítása melynek kapcsán a cég közleménye külön kiemeli a 4K videofelbontással kapcsolatos technológiákat és termékeket.
Az elhangzottakról az elemzők és befektetők véleménye megoszlik. Jónak tartják, hogy a Sony stratégiája számszerű célokat tűz ki, de nem világos, hogy ezek miként érhetőek el. Mások nem érzik elég agresszívnek az átalakítást, és nem látják az elektronikai üzletág megújításának ütemtervét, sem azt, hogy miként fog a cég új értéket előállítani.
Kapcsolódó linkek:
Sony: vezércsere és várhatóan ismét egy veszteséges év
Sony: a korábbinál szűkebb a 2012-es TV-k kínálata
Sony: itt az új képernyő generáció a Crystal LED Display
Sony: másfajta TV készülék hoz majd üzleti sikert
Sony: divízióátszervezés és felére csökkenő TV értékesítés
A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol