Az Apple TV, a Chromecast, a Fire TV és a hasonló streaming médiaeszközök eladása 2021-ben csökkent és idén sem kelendőbbek, de a növekedés várhatóan visszatér és 2026-ra évi 100 millióra nőhet a piac.
A streaming médiaeszközök és okostévék eladását ösztönözte a streaming videoszolgáltatások iránti kereslet megugrása, a chiphiány, a logisztikai nehézségek és az inflációs nyomás azonban negatívan hatott a piacra az utóbbi időben.
A Content & Technology cikke a Kagan médiakutató csoport adataira hivatkozva azt közli, hogy a streaming médiaeszközök globális kiszállítása 2022-ben várhatóan 1,2%-kal 80 millió darabra csökken. A vizsgálat olyan médiaeszközökre vonatkozik, mint az Apple TV, a Chromecast, a Fire TV, az Nvidia Shield és a Roku, de nem tartalmazza az okostévéket, játékkonzolokat és set-top boxokat.
A vizsgálat főbb megállapításainak egyike kiemeli: „Várakozásaink szerint azonban a piac már 2023-ban visszatér a növekedéshez, mivel a piaci erők ismét az alacsony árrésű hardvergyártás javára fordulnak. 2021 és 2026 között 4,1%-os összetett éves növekedési rátát jósolunk a streaming médiaeszközök (SMD) kiszállítására vonatkozóan, ami elegendő ahhoz, hogy a piacot 2026-ban 100 millió darab közelébe tolja.”
A koronavírus járvány idején a piac nagyobb szereplői szokatlanul csendesek voltak. 2021-ben jelent meg ugyan az Amazon Fire TV Stick 4K Max és a 2. generációs Apple TV 4K, de mindkettő kisebb frissítésnek volt tekinthető. A Roku egy ideje nem dobott piacra jelentősebb új termékeket, az utolsó NVIDIA SHIELD eszközök 2019-ben jelentek meg. A jelenlegi legfrissebb Google TV-s Chromecast (Chromecast with Google TV) 2020 őszén került forgalomba.
A Google várhatóan idén piacra dobja a Chromecast új verzióját, az Apple pedig állítólag új Apple TV verziót készít A14 chippel.
A Kagan becslése szerint a telepített streaming médiaeszközök száma a 2021-es 232,6 millióról 2026 végére eléri a 313,5 milliót.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.