1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2010 negyedik negyedévében (Q4’10) a korszerű, de olcsóbb készülékek miatt a nyugat-európai és észak-amerikai TV piac is erősödött, a TV világpiac bevételeiből pedig 9%-ot tettek ki a 3D TV-k.
A globális TV szállítás növekedése a Q3’10-es megtorpanás után Q4’10-ben erősödött az előző év utolsó negyedévéhez képest (É/É) 15%-os emelkedéssel rekord 77,6 millió darabot elérve. A javulás az év első félévben jelentős lassulást mutató fejlett piacok, különösen Észak-Amerika erőteljesebb növekedésének tudható be. Q4’10-ben egyetlen régió csökkent, Kína É/É 2%-kal a CRT TV szállítások visszaesések miatt, amit nem ellensúlyozott az LCD és a plazma eladások növekedése.
Első ízben növekedett a LED háttérvilágítású LCD TV-k részaránya 30%-ra mivel az ilyen modellek árának kicsit gyorsabb esése miatt. A szokványos CCFL háttérvilágítású LCD TV-k ára is hasonlóan esett a panelárak csökkenése miatt. A plazma TV növekedés továbbra is igen kedvező, É/É 20% volt az emelkedés, bár vannak jelei a növekedési ütem kezdődő lassulásának, mivel az LCD TV árak több fontos képméretben, különösen 107 centiben (42”) versenyképessé váltak. A képcsöves TV szállítás zsugorodása is folytatódik, amelynek mértéke minden negyedévben É/É kb. 30%.
A Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában javuló növekedés azt jelenteti, hogy a fejlett régiók visszavették a vezetést teljes síkképernyős piacon. Különösen Japánban volt magas, É/É több mint 100% a teljes TV szállítások növekedése, és először haladta meg a 10 millió készüléket, mivel a fogyasztók rohantak kihasználni a 2011. elején záruló állami támogatású „Öko-pont” programot. Az észak-amerikai szállítások Q4’10-ben voltak a legerősebbek, mert a márkák és a kiskereskedők az ünnepekre nagyobb keresletet reméltek a vonzóbb árak eredményeként.
A DisplaySearch új felmérési eljárásában a 3D TV-kkel kapcsolatos historikus adatokról, szállítási előrejelzésekről, bevételekről, és árakról is készít jelentést márkák, régiók, technológiák, méretek és egyéb jellemzők szerinti bontásban. Az új kutatások alapján a piackutató jelentése szerint a 3D TV-k a teljes világpiaci TV bevételek mintegy 9%-át adták Q4’10-ben, és ez még inkább igaz bizonyos szegmensekben, mint például a 102 centi (40”) feletti 100/120 Hz-es képfrissítésű LCD TV-knél, amelyek közel 20%-a Japánban már 3D volt.
A LED háttérvilágítású LCD TV-k részesedése tovább nőtt, első alkalommal érve el a teljes LCD TV szállítási mennyiség 30%-át, miközben a 100/120 Hz-es és a magasabb képfrissítésű készülékek majdnem az LCD TV-k egynegyedét teszik ki. A LED háttérvilágítás miatti felár gyorsan esik, a 82 centis (32”) készülékeknél például a Q3’10-beli több mint 50%-ról, Q4’10-ben kevesebb, mint 40%-ra. Ezt a LED alkatrészek költségének csökkenése valamint a jobb hatásfok miatt egy adott designhoz szükséges LED-ek számának csökkenése tette lehetővé.
A Samsung a vezető márka a bevételek alapján, a világ teljes TV piacán 21,2%-kal, a síkképernyős TV-knél 21,4%-kal részesedve. 2010-ben a Samsung maradt az első a síkképernyős TV-k piacán, bár részesedése kb. 1 ponttal esett 2009-hez képest az LG és a japán márkák erős hazai piacnak köszönhető növekedése miatt. Q4’10-ben az elsőszámú LCD TV márka a Samsung, a vezető plazma TV márka a Panasonic volt. A legtöbb régióban is a Samsung volt az LCD TV-k mennyiségi piacvezetője 2010-ben, kivéve a hazai márkák uralta Kínát és Észak-Amerikában, ahol a Vizio vezet.
A 3D TV-ket számba véve, a Sony volt a top márka 3D LCD TV-k a kiszállított mennyisége alapja Q4’10-ben, és a Panasonic volt az első 3D plazma TV márka. A teljes összesített 3D TV szállításokat és az összes technológiát figyelembe vévé azonban Samsung az első.
Kapcsolódó linkek:
Plazma TV panel szállítási rekord 2010 utolsó negyedévében
Sok LCD TV-ben nem márkája által gyártott panel működik
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt
Első ízben növekedett a LED háttérvilágítású LCD TV-k részaránya 30%-ra mivel az ilyen modellek árának kicsit gyorsabb esése miatt. A szokványos CCFL háttérvilágítású LCD TV-k ára is hasonlóan esett a panelárak csökkenése miatt. A plazma TV növekedés továbbra is igen kedvező, É/É 20% volt az emelkedés, bár vannak jelei a növekedési ütem kezdődő lassulásának, mivel az LCD TV árak több fontos képméretben, különösen 107 centiben (42”) versenyképessé váltak. A képcsöves TV szállítás zsugorodása is folytatódik, amelynek mértéke minden negyedévben É/É kb. 30%.
A Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában javuló növekedés azt jelenteti, hogy a fejlett régiók visszavették a vezetést teljes síkképernyős piacon. Különösen Japánban volt magas, É/É több mint 100% a teljes TV szállítások növekedése, és először haladta meg a 10 millió készüléket, mivel a fogyasztók rohantak kihasználni a 2011. elején záruló állami támogatású „Öko-pont” programot. Az észak-amerikai szállítások Q4’10-ben voltak a legerősebbek, mert a márkák és a kiskereskedők az ünnepekre nagyobb keresletet reméltek a vonzóbb árak eredményeként.
A DisplaySearch új felmérési eljárásában a 3D TV-kkel kapcsolatos historikus adatokról, szállítási előrejelzésekről, bevételekről, és árakról is készít jelentést márkák, régiók, technológiák, méretek és egyéb jellemzők szerinti bontásban. Az új kutatások alapján a piackutató jelentése szerint a 3D TV-k a teljes világpiaci TV bevételek mintegy 9%-át adták Q4’10-ben, és ez még inkább igaz bizonyos szegmensekben, mint például a 102 centi (40”) feletti 100/120 Hz-es képfrissítésű LCD TV-knél, amelyek közel 20%-a Japánban már 3D volt.
A LED háttérvilágítású LCD TV-k részesedése tovább nőtt, első alkalommal érve el a teljes LCD TV szállítási mennyiség 30%-át, miközben a 100/120 Hz-es és a magasabb képfrissítésű készülékek majdnem az LCD TV-k egynegyedét teszik ki. A LED háttérvilágítás miatti felár gyorsan esik, a 82 centis (32”) készülékeknél például a Q3’10-beli több mint 50%-ról, Q4’10-ben kevesebb, mint 40%-ra. Ezt a LED alkatrészek költségének csökkenése valamint a jobb hatásfok miatt egy adott designhoz szükséges LED-ek számának csökkenése tette lehetővé.
A Samsung a vezető márka a bevételek alapján, a világ teljes TV piacán 21,2%-kal, a síkképernyős TV-knél 21,4%-kal részesedve. 2010-ben a Samsung maradt az első a síkképernyős TV-k piacán, bár részesedése kb. 1 ponttal esett 2009-hez képest az LG és a japán márkák erős hazai piacnak köszönhető növekedése miatt. Q4’10-ben az elsőszámú LCD TV márka a Samsung, a vezető plazma TV márka a Panasonic volt. A legtöbb régióban is a Samsung volt az LCD TV-k mennyiségi piacvezetője 2010-ben, kivéve a hazai márkák uralta Kínát és Észak-Amerikában, ahol a Vizio vezet.
A 3D TV-ket számba véve, a Sony volt a top márka 3D LCD TV-k a kiszállított mennyisége alapja Q4’10-ben, és a Panasonic volt az első 3D plazma TV márka. A teljes összesített 3D TV szállításokat és az összes technológiát figyelembe vévé azonban Samsung az első.
Kapcsolódó linkek:
Plazma TV panel szállítási rekord 2010 utolsó negyedévében
Sok LCD TV-ben nem márkája által gyártott panel működik
Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt