1. Oldal
A Warner kiszállása a HD DVD mögül érezhetően megrendítette a formátumot, de a Toshiba új sajtóközleményében azt bizonygatja, hogy igenis a HD DVD a fogyasztók választása, és a lejátszók árának csökkentését is bejelenti.
A Warner kizárólagos Blu-ray Disc támogató döntése annyira sokkoló volt a HD DVD támogatói számára, hogy mondanivaló hiányában törölték CES sajtótájékoztatójukat és azóta csak a filmstúdiókkal kapcsolatos találgatásokról szóltak a hírek.
Megtörve a csendet a Toshiba America Consumer Products, L.L.C. tegnap kiadott sajtóközleménye rekordmértékűnek minősíti a 2007. negyedik negyedévi HD DVD mennyiségi eladásokat. A Toshiba – feltehetően az asztali lejátszókra gondolva – elsőnek tekinti magát a következőgenerációs DVD eladások volumenét tekintve, és 50%-os piaci részesedést emlegetve bizonyítottnak látja, hogy a HD DVD a fogyasztók által választott formátum. (Érdekes, hogy a Warner is pont erre hivatkozva döntött a kizárólagos Blu-ray támogatás mellett.) A közlemény megemlíti még, hogy a HD DVD 80%-al nagyobb piaci részesedést ért el az összes következőgenerációs DVD-vel felszerelt notebook-ok között 2007. 4. negyedévére.
A Toshiba hangsúlyozza, hogy a HD DVD lejátszók nemcsak a nagyfelbontású kép- és hangélmény megteremtésére alkalmasak, de internetes hálózati lehetőségeket és fejlett interaktív funkciókat is kínálnak, valamint a szabvány DVD-vel is kompatibilisek és annak felkonvertálására is képesek HDMI kimenetükön. Vagyis a világszerte elérhető kb. 800 HD DVD film mellett az összes DVD lemez is lejátszható velük.
A közlemény talán legfontosabb bejelentése, hogy a tömeges piaci befogadás érdekében, az új marketing stratégia részeként új, alacsonyabb javasolt fogyasztói árakat vezetnek be az USA piacán a HD DVD lejátszókra. Január 13-tól a belépőmodell HD-A3 149.99 dollárba (kb. 26.000 Ft), a 1080p kimenőjelű HD-A30 199.99 dollárba (kb. 34.000 Ft), és a csúcsmodell HD-A35 299.99. dollárba (kb. 51.000 Ft) kerül.
A Toshiba kiterjedt hirdetési kampánnyal igyekszik még inkább tudatosítani a fogyasztók számára a HD DVD előnyeit, és erősíteni az eladásokat. Ennek keretében minden HD DVD lejátszót vásárló 15 HD DVD filmből ötöt választhat, amit aztán postán ingyen megkap.
A bejelentéssel egy időben az Amazon internetes web áruház 50%-os engedménnyel kezdte el kínálni a HD DVD filmeket, de ugyanez az akciós kedvezmény a Blu-ray lemezekre is érvényes.
Most már csak az a kérdés, hogy a HD DVD lejátszók árengedménye az esetlegesen elavulttá váló készülékek készleteinek felszámolását szolgálja, vagy egy újabb esély a formátum megmaradt támogatói számára annak fenntartására.
Kapcsolódó linkek:
A Paramount egyelőre nem száll ki a HD DVD mögül a Warnert követve
Első reakciók a Warner kizárólagos Blu-ray Disc támogató döntése kapcsán
A Warner kizárólagosan a Blu-ray Disc formátumot támogatja
Egyre olcsóbb Blu-ray Disc és HD DVD lejátszók az amerikai piacon
Zajlik az USA-ban is az ünnepi vásárlási szezon, s közben a formátumháború
A Warner cáfol a Blu-ray kizárólagossággal kapcsolatban
Érdekes nyilatkozatok és bejelentések a Blu-ray Fesztiválon
Miért lassabb a vártnál a Blu-ray Disc és HD DVD eladás?
IFA 2007 hírek: a Warner hűséges marad a Blu-ray-hez
Paramount/DreamWorks: a jövőben kizárólag HD DVD-n
Megtörve a csendet a Toshiba America Consumer Products, L.L.C. tegnap kiadott sajtóközleménye rekordmértékűnek minősíti a 2007. negyedik negyedévi HD DVD mennyiségi eladásokat. A Toshiba – feltehetően az asztali lejátszókra gondolva – elsőnek tekinti magát a következőgenerációs DVD eladások volumenét tekintve, és 50%-os piaci részesedést emlegetve bizonyítottnak látja, hogy a HD DVD a fogyasztók által választott formátum. (Érdekes, hogy a Warner is pont erre hivatkozva döntött a kizárólagos Blu-ray támogatás mellett.) A közlemény megemlíti még, hogy a HD DVD 80%-al nagyobb piaci részesedést ért el az összes következőgenerációs DVD-vel felszerelt notebook-ok között 2007. 4. negyedévére.
A Toshiba hangsúlyozza, hogy a HD DVD lejátszók nemcsak a nagyfelbontású kép- és hangélmény megteremtésére alkalmasak, de internetes hálózati lehetőségeket és fejlett interaktív funkciókat is kínálnak, valamint a szabvány DVD-vel is kompatibilisek és annak felkonvertálására is képesek HDMI kimenetükön. Vagyis a világszerte elérhető kb. 800 HD DVD film mellett az összes DVD lemez is lejátszható velük.
A közlemény talán legfontosabb bejelentése, hogy a tömeges piaci befogadás érdekében, az új marketing stratégia részeként új, alacsonyabb javasolt fogyasztói árakat vezetnek be az USA piacán a HD DVD lejátszókra. Január 13-tól a belépőmodell HD-A3 149.99 dollárba (kb. 26.000 Ft), a 1080p kimenőjelű HD-A30 199.99 dollárba (kb. 34.000 Ft), és a csúcsmodell HD-A35 299.99. dollárba (kb. 51.000 Ft) kerül.
A Toshiba kiterjedt hirdetési kampánnyal igyekszik még inkább tudatosítani a fogyasztók számára a HD DVD előnyeit, és erősíteni az eladásokat. Ennek keretében minden HD DVD lejátszót vásárló 15 HD DVD filmből ötöt választhat, amit aztán postán ingyen megkap.
A bejelentéssel egy időben az Amazon internetes web áruház 50%-os engedménnyel kezdte el kínálni a HD DVD filmeket, de ugyanez az akciós kedvezmény a Blu-ray lemezekre is érvényes.
Most már csak az a kérdés, hogy a HD DVD lejátszók árengedménye az esetlegesen elavulttá váló készülékek készleteinek felszámolását szolgálja, vagy egy újabb esély a formátum megmaradt támogatói számára annak fenntartására.
Kapcsolódó linkek:
A Paramount egyelőre nem száll ki a HD DVD mögül a Warnert követve
Első reakciók a Warner kizárólagos Blu-ray Disc támogató döntése kapcsán
A Warner kizárólagosan a Blu-ray Disc formátumot támogatja
Egyre olcsóbb Blu-ray Disc és HD DVD lejátszók az amerikai piacon
Zajlik az USA-ban is az ünnepi vásárlási szezon, s közben a formátumháború
A Warner cáfol a Blu-ray kizárólagossággal kapcsolatban
Érdekes nyilatkozatok és bejelentések a Blu-ray Fesztiválon
Miért lassabb a vártnál a Blu-ray Disc és HD DVD eladás?
IFA 2007 hírek: a Warner hűséges marad a Blu-ray-hez
Paramount/DreamWorks: a jövőben kizárólag HD DVD-n