HaziMozi

TV piac 2024: alig több OLED TV, mint MiniLED TV kelt el az első negyedévben

A korszerű TV-k piaca 2024 első negyedében ismét nőtt, de míg az OLED TV-k eladás csökkent az egy évvel korábbihoz képest, addig a MiniLED TV-ké kiugróan emelkedett.


2023-ban a TV világpiac visszaesett, de az úgynevezett korszerű TV-k piacán 2024 első negyedévében (Q1’24) ismét növekedés volt tapasztalható. Éves összevetésben az OLED és MiniLED TV-k kiszállítása 16%-kal, az eladásukból származó bevételek pedig 11%-kal nőttek – áll a DSCC sajtóközleményében.

A kiszállított MiniLED TV-k drámai növekedésében a Hisense és a TCL vitték a prímet, mind a darabszám, mind a bevétel növekedését eredményezve és az OLED TV-k részesedését alaposan megnyirbálva.

Az első negyedévi 16%-os darabszám-növekedésen belül az OLED TV-k 6%-kal csökkentek, míg a fejlett MiniLED LCD TV-k kiszállítása 24%-kal nőtt az előző év azonos időszakához (É/É) képest. Az ilyen TV-k utáni bevételek É/É 11%-kal nőttek, ami nyolc egymást követő negyedévben tapasztalt É/É csökkenés után az első növekedés. Az OLED TV bevételek É/É 12%-kal csökkentek, míg a MiniLED LCD TV bevételek É/É 25%-kal nőttek, mivel a darabszám növekedése mellett a nagyobb képernyőméretek és a különböző specifikációjú MiniLED modellek gazdagabb kínálata ellensúlyozta az árcsökkenést.

A márkák versenyében a Samsung megőrizte első helyét mind a darabszám, mind a bevételek tekintetében, ugyanakkor vesztett részesedéséből a kínai riválisok erősödése miatt. A Samsung 2%-kal kevesebb készüléket szállított ki és részesedése nyolc százalékponttal csökkent az előző évhez képest. A piacvezető bevételei É/É nem változtak ugyan, de bevételi részesedése négy ponttal 41%-ra csökkent.

Az LG éves összevetésben ugyanannyi készüléket szállított ki, de részesedése így három ponttal 18%-ra csökkent 2024 első negyedévében. A cég bevételei viszont É/É 21%-kal csökkentek, és így bevételi részesedése hét százalékponttal 19%-ra csökkent.

A Hisense lépett fel a 3. helyre, mivel kiszállításai É/É 141%-kal nőttek, ami a negyedik egymást követő negyedévben három számjegyű százalékos növekedést jelent. A Hisense részesedése a 2023-as első negyedévi (Q1’23) 7%-ról 14%-ra ugrott Q1’24-ben. A Hisense bevételei É/É 152%-kal nőttek, bevételi részesedése pedig 6%-ról 13%-ra emelkedett.

A TCL visszaesett a 4. helyre, annak ellenére, hogy kiszállított készülékeinek darabszáma É/É 69%-kal emelkedett és részesedése ezzel 14%-ra nőtt Q1’24-ben a 2023. első negyedévi 9%-ról. A TCL bevételei É/É 86%-kal nőttek, részesedése pedig É/É 8%-ról 13%-ra emelkedett.

A nagy képernyőméretű korszerű TV-k piaca továbbra is erős É/É emelkedést mutatott. A 189 centinél (75”) nagyobb méretű MiniLED LCD TV-k darabszámban 132%-kal illetve bevételben 95%-kal, míg a 195 centi (77”) és nagyobb OLED TV-k darabszámban 41%-kal, a bevételt tekintve 7%-kal nőttek.

A nagyobb képernyőméretek és a MiniLED növekedése együtt járnak, és bár Q1’24-ben még több OLED TV-t szállítottak ki, mint MiniLED LCD TV-t, de részesedésük között csökkent a különbség. A MiniLED TV-k kiszállításai 2023-2024 között É/É nőttek, míg az OLED TV-ké csökkentek ugyanebben az összevetésben. Ha a MiniLED + OLED kategóriát egyetlen „csúcskategóriának” tekintjük, az OLED 54% darabszám-részesedéssel és 55% árbevételi részesedéssel rendelkezik.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version