HaziMozi

TV piac 2024: az utolsó negyedévben a TCL adta el a 2. legtöbb prémium TV-t

A globális TV piac 2024 utolsó negyedévében már csak 2%-kal nőtt, a prémium TV-k eladása 51%-kal bővült, a TCL már a Samsung nyomában.


A DSCC sajtóközleménye a Counterpoint Research legfrissebb globális TV piaci elemzéséből közöl részleteket. Eszerint 2024 negyedik negyedévében (Q4’24) a globális TV kiszállítások éves összevetésben (É/É) 2%-kal emelkedtek és elérték a 61 millió darabot. A 2024-ben kiszállított 230 millió TV szintén 2% növekedés az előző évhez képest.

Q4’24-ben is megőrizte piacvezető helyét a Samsung 16% részesedéssel, de közelít rá a második TCL 14%-kal. Harmadik a Hisense 12% részesedéssel és továbbra is negyedik az LG 10%-os részesedéssel, ahogy az előző év azonos időszakában is.

A kiterjesztetten értelmezett prémium TV-k piaca jelentősen bővült az utolsó negyedévben is: „A QD-MiniLED, QD-LCD, NanoCell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED és MicroLED TV-kből álló prémium TV-k kiszállítása É/É 51%-kal nőtt és rekordot ért el. A teljes 2024-es évre vonatkozóan a kiszállítások É/É 38%-kal emelkedtek.”

A Hisense és a TCL jelentős részesedést szereztek a TV piac 2024-es prémium TV szegmensében. Q4’24-ben a TCL több mint kétszer annyi prémium TV-t értékesített, mint egy éve, s ezzel ebben a szegmensben is feljött a Samsung mögé megelőzve az LG-t és a Hisense-et.

Különösen a Mini LED LCD TV-k eladásai nőttek gyorsan, É/É több mint 170%-kal.

A Counterpoint Research kutatója Calvin Lee azonban aggasztó figyelmeztetéssel zárja a cikket: „Ha a Trump kormányzat „vámbombája” életbe lép (Ez március 4-én bekövetkezett.) a Mexikóban gyártott TV-ket is érinti a Mexikóra kivetett 25%-os vám. Különösen az észak-amerikai prémium TV piac nagy részét birtokló dél-koreai cégek lesznek várhatóan jobban érintettek. Ezért sürgősen szükség van ellenintézkedésekre, hogy minden helyzetre felkészüljenek.”

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version