TV piac 2024: tart a növekedés és magára talál a korszerű TV-k piaca

A globális TV piac 2024 harmadik negyedében a kiszállítás az előző éve azonos időszakához képest 11%-kal, ezen belül a prémium TV-ké 51%-kal nőtt.


A DSCC sajtóközleményben számol be a TV piac 2024-es legfrissebb, a Counterpoint Research piackutató által mért adatairól. Eszerint a globális TV kiszállítások 2024 harmadik negyedében (Q3’24) 11%-kal 62 millió darabra nőttek, ami már két egymást követő negyedévben mutat az előző év azonos időszakához (É/É) képest növekedést és erősíti a fellendülésre vonatkozó várakozásokat.

Hisense-TCL-Samsung-LG

A Samsung őrzi első helyét, de az előző negyedévhez képest némileg kisebb, 15% a piaci részesedése. A második helyet visszaszerző Hisense 19%-kal több TV-t szállított ki, mint az előző év azonos időszakában, hogy kicsivel megelőzze a harmadik TCL-t. A negyedik LG az erősödő európai piacnak köszönhetően É/É 7%-kal növelte szállításait, piaci részesedése pedig 10%-ra nőtt.

TV világpiaci részesedések Q324

Az OLED, QD LCD és MiniLED LCD TV-kből álló prémium TV-k kiszállítása É/É 51%-kal nőtt, ami történelmi csúcsot jelent. A jövőben várhatóan gyorsan növekvő piacon a kínai márkák igyekeznek megszerezni az irányítást, minek következtében a piacvezető Samsung egy év alatt 13 százalékpontot veszített részesedéséből, ami 30%-ra esett vissza. A Hisense és a TCL É/É több mint kétszer annyi prémium TV-t szállítottak ki, amivel a második és harmadik helyre ugrottak az LG-t a negyedik helyre taszítva.

Premium-TV piac-Q323-Q324

A prémium TV piac sztárja 2024 harmadik negyedévében a MiniLED LCD TV, melynek kiszállítása É/É 102%-kal nőtt, megelőzve az OLED TV-két. A QD LCD TV-k eladása is több mint 50%-kal nőtt, első alkalommal meghaladva a negyedéves 4 millió darabot. Az OLED TV-k szállítása É/É 13%-kal nőtt.

A korszerű TV-k szállításáról és előrejelzésekről szóló riportot ismertető korábbi DSCC közlemény szerint a 2023-as visszaesést követően 2024 első negyedévében megindult, a második negyedévben felgyorsult és az egész 2024-es évében erős lesz a korszerű LCD és OLED TV-k eladása a darabszámot és a bevételt tekintve egyaránt, és a növekedés várhatóan 2028-ig folytatódik.

A 2024-es évre az összes korszerű TV kiszállítás É/É 22%-os bővülését jósolják, az OLED TV-k 4%-os, a korszerű LCD TV-k 29%-os növekvő eladását várva. 2024-ben a nagy képernyőméretek iránti kereslet hajtja a növekedést, mivel az előrejelzések szerint a 195 centis és nagyobb (77”+) OLED TV-k szállítása 14%-kal, a 190 centinél (75”) nagyobb korszerű LCD TV-k kiszállítása pedig 105%-kal nő.

A korszerű TV-k utáni teljes 2024-es bevételi előrejelzés É/É 15% növekedést prognosztizál. Az OLED TV bevételek várhatóan minden képernyőméret-kategóriában és összességében É/É 8%-kal csökkennek. A korszerű LCD TV-kből származó bevételek az előrejelzések szerint É/É 29%-kal nőnek, amin belül a 190 centis (75”) készülékek utáni bevételek 22%-kal, az annál nagyobbakból származó bevételek pedig 87%-kal nőnek éves összevetésben.

A frissített hosszú távú előrejelzés szerint a korszerű TV-k kiszállítása és az eladásukból származó bevételek összetett növekedési rátája várhatóan 9%-kal illetve 4%-kal nő majd 2023 és 2028 között.

DSCC-LED-OLED-MiniLED-TV_bevételek-2019-2028

Az előrejelzés szerint a korszerű TV-k eladásából származó bevételek 2024-ben meghaladják a 2021-es csúcsot, és éves szinten 15%-kal nőnek. A növekedés várhatóan 2028-ban is új csúcsot ér majd el és akkor talán már az eladott Micro LED TV-k is érzékelhetően járulnak majd hozzá ehhez.

Az OLED és MiniLED TV-k közötti csatában 2021-től gyors növekedést mutattak az utóbbiak. A kínai Hisense, TCL és Xiaomi márkák agresszív árazása és promóciója miatt 2024-ben a MiniLED megelőzi az OLED-et darabszámban és a bevételt tekintve egyaránt, azzal, hogy  az ultra nagy képernyőjű MiniLED TV-k árfekvésben a kisebb OLED TV-kkel versenyeznek.

DSCC-OLED-MiniLED-TV-bevétel-és részesedés-2020-2028

A MiniLED számára előnyt jelent az LCD költséghatékonysága minden képernyőméretben, az OLED viszont továbbra is a csúcskategóriát képviseli minden képernyőméretben a legmagasabb árakkal és prémium márkákkal. Az OLED TV-k bevétele 2021-ben érte el csúcsát, 2022-2023-ban csökkent és várhatóan 2024-ben ismét csökkenni fog, miközben a MiniLED TV-ké nőtt. A prémium „MiniLED + OLED” kategórián belül a MiniLED TV-k bevételeinek részesedése várhatóan 51%-ra növekszik majd 2024-ben, és a közeljövőben a két technológia 50% körül stabilizálja részesedését.

Ez persze könnyen megváltozhat, ha az OLED TV panelek gyártásának költsége, s ezzel együtt a belőlük készülő TV-k ára elkezd csökkenni.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .