Az Omdia friss jelentése szerint az újra növekedést mutató TV világpiac élén 2024-ben is a Samsung áll, az erősödő OLED TV szegmenst az LG vezeti.
Az Omdia legfrissebb jelentése szerint a TV világpiac három év után 2024-ben már a bővülés jeleit mutatta. A 2023-hoz képest 3%-kal több 208,83 millió kiszállított készüléken belül a 6,07 millió OLED TV több mint 8%-os növekedése kiemelkedő.
Immár a 19. egymást követő évben a bevételi rangsor élén álló Samsung 2024-ben 28,3%-ot ért el (2023-ban ez még 30,1% volt), a második LG 16,1%, a harmadik TCL 12,4%, a negyedik Hisense 10,5%, az ötödik Sony pedig 5,4% piaci részesedést szerzett.
A Samsung közleménye kiemeli, hogy a 2006. óta tartó TV világpiaci dominanciát 2024-ben a cég annak köszönheti, hogy a prémium és az ultra-nagy képernyős innovációkra továbbá a mesterséges intelligencia alapú TV-k fejlesztésére összpontosít. A 2.500 dolláros (kb. 960.000 Ft) vagy drágább prémium TV-k szegmensében 49,6%, a 189 centis (75”) és nagyobb képernyőjű TV- k kategóriában pedig 28,7% piaci részesedést ért el a vállalat.
A ma már szinte minden középkategóriás LCD TV-re ráaggatott QLED TV-kből 8,34 millió eladott készülékkel és 46,8% piaci részesedéssel továbbra is a Samsung a piacvezető. A cég OLED TV eladásai – nem kis részben az LG Display WOLED panelekkel szerelt modelleknek köszönhetően – 2024-ben elérték az 1,44 millió készüléket, ami 27,3% piaci részesedést képvisel. Ez éves összevetésben (É/É) a darabszámot illetően 42%, a bevételi részesedést tekintve 4,6% növekedést jelent.
Az OLED TV világpiac rangsorát 12 éve folyamatosan vezető LG Electronics (LG) közleménye szerint 2024-ben az összes ilyen TV 52,4%-át, nagyjából 3,18 millió készüléket szállított le. Bár az OLED TV-k tavaly még csak a teljes mennyiség 2,9%-át tették ki, de eladásaik erőteljes növekedést mutattak, különösen az 1.500 dolláros (kb. 580.000 Ft) és drágább TV-k körében. Ez utóbbiak leszállított mennyiségének 45%-a már OLED TV volt – ami 8,5 százalékponttal több, mint volt 2023-ban -, és idén már az 50%-át is meghaladják majd előrejelzések szerint, a megfizethető, nagyméretű LCD TV-k versenyelőnye ellenére.
Az LG elsöprő, 57,5% piaci részesedést jegyzett a 189 centinél (75”) nagyobb OLED TV-k kiszállításában és az ilyen ultra nagy készülékek már a teljes OLED TV piac 16%-át tették ki.
A tavalyi 208,83 millió készülékből a Samsung után a TCL szállított ki a második legtöbbet, 28,98 milliót, a teljes mennyiség 13,9%-át. A szintén kínai Hisense a harmadik 25,65 millió készülékkel (12,3%) megelőzve 22,6 millió TV-t kiszállító LG-t. A Hisense különösen a 254 centis (100”) és nagyobb TV-k kategóriájában jeleskedett, lenyűgöző, 58,8% piaci részesedéssel.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.