HaziMozi

TV világpiac 2024: visszatért a növekedés a 2. negyedévben

Három egymást követő negyedéves visszaesést követően az észak-amerikai és európai növekedésnek köszönhetően a TV világpiac kiszállításai 3%-kal bővültek 2024 második negyedévében.


A 2023-as TV világpiaci visszaesés és három egymást követő negyedéves év/év (É/É) csökkenés után a TV világpiac növekedése talpra állt 2024. második negyedévében (Q2’24). Ez elsősorban a fontosabb sporteseményekre – a FIFA foci EB-re és a nyári olimpiai játékokra – készülő fejlett régiókba irányuló erőteljes kiszállításoknak köszönhető – derül ki a DSCC sajtóközleményéből. A TV kiszállítások a gyenge kínai szállítási számok ellenére É/É 3%-kal nőttek a negyedév során.

Észak-Amerikában valamint Nyugat-Európában egyaránt 14%-os és Kelet-Európában is 15%-os volt az É/É növekedés a kiszállított készülékek számát tekintve. Kínában viszont a második negyedéves drámai mértékű, É/É 21% volt a mennyiségi visszaesés, ami a negyedik egymást követő negyedéves év/év csökkenés, amiből ráadásul három negyedév százalékosan két számjegyű volt.

A kiszállított TV-k számában továbbra is piacvezető Samsung részesedése több mint két év után először esett 15% alá, egészen pontosan 14,6%-ra Q1’24-ben. Hiába volt ugyan a 2023. második negyedévében még 15,1% piaci részesedést jelentő negyedév során kiszállított 8,2 millió TV éves szinten változatlan, a teljes piac idei növekedésével a koreai cég nem tudta tartani a lépést.

Főbb márkák TV-világpiai részesedés kiszállítás szerint, Q1’22 Q2’24

A TV világpiac második helyért vívott harc a Hisense és a TCL között zajlik, de nincs nagyon lemaradva mögöttük a versenyben az LG sem. Az elmúlt öt negyedben pozíciójukat cserélgető Hisense és TCL közül az utóbbi került a 2. helyre Q2’24-ben.

TV kiszállítás képernyőméret-kategória szerint, Q1’22-Q2’24

Nemcsak az európaiak által vásárolt új TV-k képernyőjének átlagos mérete nő, de az adatok a nagy képernyőméretek biztató növekedését mutatják világszerte. Míg a 101 centi (40”) alatti TV-k szállítása É/É 7%-kal csökkent, az ennél nagyobb képernyőméreteké összességében nőtt. A 152-176 centis (60”-69”) TV-kből É/É csak 1%-kal szállítottak ki többet, a 177-201 centis (70”-79”) TV-ékből viszont már 8%-kal, a 203 centis (80”) és nagyobb TV-k kiszállításának bővülése pedig már 29% volt éves összevetésben Q2’24-ben.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version