1. Oldal
Az amerikai fogyasztók házi-mozi rendszerekkel való ellátottságát és vásárlási szándékait mérte fel legutóbb az NPD Group. Ebből a jelentésből adott közre néhány érdekes adatot a piacelemző cég.
Úgy tűnik az amerikaiak egyre többet várnak el házi-mozijuktól. Legalábbis ez derül ki az NPD Group egyik legutóbbi jelentéséből, mely 5.419 az USA népességet tükröző minta alapján kiválogatott, és Interneten keresztül, idén szeptemberben megkérdezett felnőtt fogyasztó válaszaiból.
Nyilvánvalóan kiderült az amerikai fogyasztók számára fontos a hangminőség. A megkérdezett házi-mozival rendelkezők több mint felének külön komponensekből és hangsugárzókból álló rendszere van, 30%-uk egydobozos házi-mozi rendszert választott és csak 10%-uk használja a TV-zéshez a sztereó rendszerét.
A tanulmány szerint bár az amerikai házi-mozikban a zenehallgatás terén még mindig a tradicionális audioformátumok (CD, DVD) a meghatározóak, de egyre növekszik a versenytárs új hangforrások szerepe, ahogy a fogyasztók mindinkább az MP3 lejátszók és a digitális (műholdas, illetve internetes) rádiózás felé fordulnak. Tízből egy házi-mozi tulajdonos tervezi, hogy hordozható MP3 lejátszót vagy digitális rádióvevőt ad rendszeréhez, és a válaszadók 10%-a műholdas rádióját, 4%-a, pedig MP3 lejátszóját már csatlakoztatta is.
A videó komponensek, melyek az utóbbi években a házi-mozi eladások legfőbb mozgatói voltak továbbra is jól teljesítenek. A jelentés szerint a hagyományos DVD lejátszó dominál még mindig, tekintve, hogy a házi-mozi tulajdonosok 62%-ának van ilyen készüléke. A 22%-uk DVD/VCR kombó lejátszót használ, és 12%-uknak van már DVD rekordere, de az utóbbiak száma és részaránya várhatóan jelentősen nőni fog, mivel a válaszolók 15%-a fejezte ki azon szándékát, hogy DVD rekorderrel, 12%-uk pedig valamilyen más digitális videorekorderrel (pl. merevlemezes TIVO, vagy set-top-box, házi-mozi PC, stb. rögzítővel) bővítené rendszerét.
Azonban nem minden videó eszköz számíthat hasonló sikerre az elkövetkező hónapokban. Például miközben a házi-mozival rendelkezők több mint 30%-a rendelkezik játékkonzollal, amit a rendszeréhez csatlakoztat, csak 6%-uk tervezi, hogy a következő egy évben ilyet vásároljon, annak ellenére, hogy hatalmas publicitás kíséri a videojátékok következő generációjának jövő évi megjelenését.
A felmérést végzők megállapítása szerint az amerikaiak folyamatosan fejlesztik házi-mozijukat, hogy kihasználhassák a legújabb technológiák előnyeit. Az elkövetkező években a gyártók számára a legnagyobb kihívás az lesz, hogy az audió és videó komponensek választékának bővítésével elégítsék ki a fogyasztók igényeit. A kihívás azonban nemcsak a házi-mozival már rendelkezők megnyerése. Van egy nagy, érintetlen fogyasztói kör, mely nem rendelkezik házi-mozival, és valamifajta meggyőzésre lenne szükség, hogy ezek is vásároljanak.
A jelentés szerint a válaszadók több mint 50%-a valamilyen fizikai korlátra hivatkozva nem tud (akar) házi-mozi rendszert felszerelni. Ezek közül 26% a kis szobaméretet jelölte meg, 23% olyan esztétikai okokra hivatkozik, mint a vezetékek, kábelek látványa, és 9% nem kívánja átépíteni vagy átrendezni otthonát ahhoz, hogy egy ilyen rendszert befogadjon.
Az ilyenfajta fizikai korlátok leküzdése jó lehetőséget adhat a gyártóknak, hogy a potenciális vásárlók igényeinek kielégítésével és a jelenlegi készülékek designjának megváltoztatásával bővítsék termékkínálatukat és vásárlói bázisukat.
Nyilvánvalóan kiderült az amerikai fogyasztók számára fontos a hangminőség. A megkérdezett házi-mozival rendelkezők több mint felének külön komponensekből és hangsugárzókból álló rendszere van, 30%-uk egydobozos házi-mozi rendszert választott és csak 10%-uk használja a TV-zéshez a sztereó rendszerét.
A tanulmány szerint bár az amerikai házi-mozikban a zenehallgatás terén még mindig a tradicionális audioformátumok (CD, DVD) a meghatározóak, de egyre növekszik a versenytárs új hangforrások szerepe, ahogy a fogyasztók mindinkább az MP3 lejátszók és a digitális (műholdas, illetve internetes) rádiózás felé fordulnak. Tízből egy házi-mozi tulajdonos tervezi, hogy hordozható MP3 lejátszót vagy digitális rádióvevőt ad rendszeréhez, és a válaszadók 10%-a műholdas rádióját, 4%-a, pedig MP3 lejátszóját már csatlakoztatta is.
A videó komponensek, melyek az utóbbi években a házi-mozi eladások legfőbb mozgatói voltak továbbra is jól teljesítenek. A jelentés szerint a hagyományos DVD lejátszó dominál még mindig, tekintve, hogy a házi-mozi tulajdonosok 62%-ának van ilyen készüléke. A 22%-uk DVD/VCR kombó lejátszót használ, és 12%-uknak van már DVD rekordere, de az utóbbiak száma és részaránya várhatóan jelentősen nőni fog, mivel a válaszolók 15%-a fejezte ki azon szándékát, hogy DVD rekorderrel, 12%-uk pedig valamilyen más digitális videorekorderrel (pl. merevlemezes TIVO, vagy set-top-box, házi-mozi PC, stb. rögzítővel) bővítené rendszerét.
Azonban nem minden videó eszköz számíthat hasonló sikerre az elkövetkező hónapokban. Például miközben a házi-mozival rendelkezők több mint 30%-a rendelkezik játékkonzollal, amit a rendszeréhez csatlakoztat, csak 6%-uk tervezi, hogy a következő egy évben ilyet vásároljon, annak ellenére, hogy hatalmas publicitás kíséri a videojátékok következő generációjának jövő évi megjelenését.
A felmérést végzők megállapítása szerint az amerikaiak folyamatosan fejlesztik házi-mozijukat, hogy kihasználhassák a legújabb technológiák előnyeit. Az elkövetkező években a gyártók számára a legnagyobb kihívás az lesz, hogy az audió és videó komponensek választékának bővítésével elégítsék ki a fogyasztók igényeit. A kihívás azonban nemcsak a házi-mozival már rendelkezők megnyerése. Van egy nagy, érintetlen fogyasztói kör, mely nem rendelkezik házi-mozival, és valamifajta meggyőzésre lenne szükség, hogy ezek is vásároljanak.
A jelentés szerint a válaszadók több mint 50%-a valamilyen fizikai korlátra hivatkozva nem tud (akar) házi-mozi rendszert felszerelni. Ezek közül 26% a kis szobaméretet jelölte meg, 23% olyan esztétikai okokra hivatkozik, mint a vezetékek, kábelek látványa, és 9% nem kívánja átépíteni vagy átrendezni otthonát ahhoz, hogy egy ilyen rendszert befogadjon.
Az ilyenfajta fizikai korlátok leküzdése jó lehetőséget adhat a gyártóknak, hogy a potenciális vásárlók igényeinek kielégítésével és a jelenlegi készülékek designjának megváltoztatásával bővítsék termékkínálatukat és vásárlói bázisukat.