1. Oldal
Az amerikai fogyasztók házi-mozi rendszerekkel való ellátottságát és vásárlási szándékait mérte fel legutóbb az NPD Group. Ebből a jelentésből adott közre néhány érdekes adatot a piacelemző cég.
Nyilvánvalóan kiderült az amerikai fogyasztók számára fontos a hangminőség. A megkérdezett házi-mozival rendelkezők több mint felének külön komponensekből és hangsugárzókból álló rendszere van, 30%-uk egydobozos házi-mozi rendszert választott és csak 10%-uk használja a TV-zéshez a sztereó rendszerét.
A tanulmány szerint bár az amerikai házi-mozikban a zenehallgatás terén még mindig a tradicionális audioformátumok (CD, DVD) a meghatározóak, de egyre növekszik a versenytárs új hangforrások szerepe, ahogy a fogyasztók mindinkább az MP3 lejátszók és a digitális (műholdas, illetve internetes) rádiózás felé fordulnak. Tízből egy házi-mozi tulajdonos tervezi, hogy hordozható MP3 lejátszót vagy digitális rádióvevőt ad rendszeréhez, és a válaszadók 10%-a műholdas rádióját, 4%-a, pedig MP3 lejátszóját már csatlakoztatta is.
A videó komponensek, melyek az utóbbi években a házi-mozi eladások legfőbb mozgatói voltak továbbra is jól teljesítenek. A jelentés szerint a hagyományos DVD lejátszó dominál még mindig, tekintve, hogy a házi-mozi tulajdonosok 62%-ának van ilyen készüléke. A 22%-uk DVD/VCR kombó lejátszót használ, és 12%-uknak van már DVD rekordere, de az utóbbiak száma és részaránya várhatóan jelentősen nőni fog, mivel a válaszolók 15%-a fejezte ki azon szándékát, hogy DVD rekorderrel, 12%-uk pedig valamilyen más digitális videorekorderrel (pl. merevlemezes TIVO, vagy set-top-box, házi-mozi PC, stb. rögzítővel) bővítené rendszerét.
Azonban nem minden videó eszköz számíthat hasonló sikerre az elkövetkező hónapokban. Például miközben a házi-mozival rendelkezők több mint 30%-a rendelkezik játékkonzollal, amit a rendszeréhez csatlakoztat, csak 6%-uk tervezi, hogy a következő egy évben ilyet vásároljon, annak ellenére, hogy hatalmas publicitás kíséri a videojátékok következő generációjának jövő évi megjelenését.
A felmérést végzők megállapítása szerint az amerikaiak folyamatosan fejlesztik házi-mozijukat, hogy kihasználhassák a legújabb technológiák előnyeit. Az elkövetkező években a gyártók számára a legnagyobb kihívás az lesz, hogy az audió és videó komponensek választékának bővítésével elégítsék ki a fogyasztók igényeit. A kihívás azonban nemcsak a házi-mozival már rendelkezők megnyerése. Van egy nagy, érintetlen fogyasztói kör, mely nem rendelkezik házi-mozival, és valamifajta meggyőzésre lenne szükség, hogy ezek is vásároljanak.
A jelentés szerint a válaszadók több mint 50%-a valamilyen fizikai korlátra hivatkozva nem tud (akar) házi-mozi rendszert felszerelni. Ezek közül 26% a kis szobaméretet jelölte meg, 23% olyan esztétikai okokra hivatkozik, mint a vezetékek, kábelek látványa, és 9% nem kívánja átépíteni vagy átrendezni otthonát ahhoz, hogy egy ilyen rendszert befogadjon.
Az ilyenfajta fizikai korlátok leküzdése jó lehetőséget adhat a gyártóknak, hogy a potenciális vásárlók igényeinek kielégítésével és a jelenlegi készülékek designjának megváltoztatásával bővítsék termékkínálatukat és vásárlói bázisukat.