HaziMozi

Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint az idei harmadik negyedévben (Q3’12) is kevesebb TV került piacra, mint egy éve, és míg a koreai TV márkák árbevételei némileg növekedtek, a japánoké jelentősen csökkentek az előző évhez képest.
Annak ellenére, hogy az előző éve azonos időszakához képes (É/É) 7%-kal kevesebb TV került kiszállításra a TV világpiacra, Észak-Amerikában a kiskereskedelmi eladások stabilan alakultak, és a kiszállítások darabszám csaknem 3%-ot emelkedett Q3’12-be az első félévi enyhez visszaesés után. Az amerikai piaci trend a nagyobb és olcsóbb TV-k irányába mutat, és a kiskereskedők már az ünnepi vásárlási szezon kezdetét jelentő „Fekete Péntekre” készülve a negyedév végére időzítették beszerzéseiket.

Egymásután a negyedik negyedévben esik É/É a világszerte kiszállított TV mennyiség, főleg mert a kereslet Japánban és Nyugat-Európában meredeken zuhant. A TV szállítások Japánban É/É több mint 70%-ot csökkentek immár a második egymást követő negyedévben, míg a nyugat-európai szállítások több mint 15%-kal estek vissza. A vártnál alacsonyabb volt a síkpaneles TV-k piaci növekedése a feltörekvő régiókban, különösen Ázsiában és a csendes-óceáni térségben. Az indiai televíziós piac például visszaesett Q3’12-ben csekély kiskereskedelmi árcsökkenés miatt.

Kínában a negyedév során É/É több mint 13%-kal nőtt a kiszállított TV mennyiség, mivel a készülékgyártók felkészültek az októberi „Arany Hét” ünnepek során bővülő TV keresletre. A növekedést a júniusában kezdődött új energiahatékonysági visszatérítési program is segítette.

Egyre kevesebb plazma TV kerül piacra, így a síkpaneles TV-k meghatározó része LCD, és az előző negyedévhez képest (Q/Q) 16%-al több került piacra belőlük. Ennek ellenére, ahogy az előző két negyedévben úgy Q3’12-ben is É/É csökkent az eladásra kerülő LCD TV mennyiség, ezúttal 1%-kal. Vagyis hiába nő részarányuk, a keresleti szint 2012-es folyamatosan világméretű csökkenése hatással van az LCD kiszállításokra is.

A világon kiszállított TV-ken belül tovább emelkedik a LED LCD TV-k részesedése, meghaladva a mennyiség 70%-át és a bevételek 80%-át. A régiók közül Észak-Amerikában volt a legalacsonyabb a LED és 3D készülékek elterjedtsége a kiszállított mennyiségen belül, mivel a fogyasztókat leginkább képernyőméret és az ár érdekli. Továbbra is erősen növekszik a nagy képernyőméretű TV-k eladása, így kiszállított TV-k átlagos mérete az eddigi legnagyobb mértékkel, több mint 6%-kal 90,9 centire (35,8”) emelkedett.

TV-techn_stat_Q3_12.jpg
Csak a továbbra is a bevételi rangsor első két helyén álló Samsung és LG tudták növelni síkpaneles TV-kből származó bevételeiket É/É 3%-kal, illetve 1%-kal. A Samsung bevételi részesedése kicsit csökkent a második negyedévhez képest, de még így is több mint 10%-kal előzi meg az LG-t. A három vezető japán márka bevételcsökkenése kétszámjegyű az elmúlt évhez képest, jóllehet a Sharp erőteljesen növelte bevételi részesedését egy negyedév alatt. A kínai márkák szereztek jelentős piaci részesedést Q3’12-ben az „Arany Hét” ünnepek előtti szezonális hatása miatt.


Kapcsolódó linkek:

A globális TV kereslet stagnálása várható 2013-ban
Késnek az LG és a Samsung OLED TV-k
OLED vagy inkább 4K TV?
Második negyedéve csökken a világpiacra kerülő TV-k száma
Idén várhatóan visszaesnek a TV eladások
Az első negyedévben már a globális LCD TV piac is csökkent
Idén is stagnáló TV világpiacon csak LCD TV-ből lesz több
Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra
A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Exit mobile version