BARCO CineVERSUM 120
Bár többségünknek nem lehet például saját luxusautója, azért még élvezettel beszélünk róluk. Természetesen a házi-mozi projektorok között is vannak olyan modellek, melyek a vastagabb pénztárcájú felhasználóknak készülnek.
Kezdetben vala az egy chipes DLP, és mindenki boldog volt. A BARCO azonban csak várt és várt, majd mikor nagy sokára elérkezettnek látta az időt, lépett: a sikeres és méregdrága CRT projektorai mellett megjelent az első egy chipes BARCO DLP projektor, a CineVERSUM 80289. Mint arról már hírt adtunk, ez „nemcsak” egy projektor, hanem egy koncepció is egyben.
Telt-múlt az idő, és a BARCO, mely mindig is a high-end kategóriában érezte otthon magát, úgy érezte a terméket minőségében kezdik mások is utolérni – és különben sem elég drága. Ekkor ésszerű folytatásként megszületett a BARCO CineVERSUM 110 és CineVERSUM 120. A gépek alapját képező három chipes DLP technológiát nem szeretnénk ismét részletezni, elég az hozzá, hogy a hollywoodi mogulok által jóváhagyott több tízmilliós digitális mozigépekben is ezt alkalmazzák. Akkor olyan rossz nem lehet, ugye?
A 3 darab Texas Instruments Mustang HD2-es DMD chip (tehát nincs forgó színtárcsa, ergo „szivárvány effektus” sincs), a két, egyenként 250W-os UHP lámpa, a hétféle választható lencse, melyek között van motoros zoom és fókusz valamint lencse shift önmagáért beszél. Ehhez járul még a teljesen digitalizált jelfolyam, a szabadon konfigurálható Master egység és a vetítőegység között, és már meg is érkeztünk ehhez az 1280×720 pixel felbontású, 3000 ANSI lumen fényerejű, 2500:1 kontraszt arányú csúcskategóriás vetítőhöz.
Akinek mégsem tetszene a BARCO koncepciója, – tudni illik a CineVERSUM 120 nem használható a Master nélkül, ami nem kevés felárat jelent – annak ott a külsejében és műszaki paramétereiben teljesen azonos CineVERSUM 110. Ez már „csak” egy szimpla projektor – a digitális mellett analóg bemenetekkel: kompozit/komponens/S-Video/RGBHV 5 konfigurálható BNC; Kompozit Videó BNC; S-Video Hosiden; <bDVI-D>; SDI.
Megjegyezzük, hogy ezek a BARCO projektorok formatervezés tekintetében is igazi remekművek. És hogy mennyibe kerülnek? Nem merjük ideírni. Mindenki járjon utána.
Telt-múlt az idő, és a BARCO, mely mindig is a high-end kategóriában érezte otthon magát, úgy érezte a terméket minőségében kezdik mások is utolérni – és különben sem elég drága. Ekkor ésszerű folytatásként megszületett a BARCO CineVERSUM 110 és CineVERSUM 120. A gépek alapját képező három chipes DLP technológiát nem szeretnénk ismét részletezni, elég az hozzá, hogy a hollywoodi mogulok által jóváhagyott több tízmilliós digitális mozigépekben is ezt alkalmazzák. Akkor olyan rossz nem lehet, ugye?
A 3 darab Texas Instruments Mustang HD2-es DMD chip (tehát nincs forgó színtárcsa, ergo „szivárvány effektus” sincs), a két, egyenként 250W-os UHP lámpa, a hétféle választható lencse, melyek között van motoros zoom és fókusz valamint lencse shift önmagáért beszél. Ehhez járul még a teljesen digitalizált jelfolyam, a szabadon konfigurálható Master egység és a vetítőegység között, és már meg is érkeztünk ehhez az 1280×720 pixel felbontású, 3000 ANSI lumen fényerejű, 2500:1 kontraszt arányú csúcskategóriás vetítőhöz.
Akinek mégsem tetszene a BARCO koncepciója, – tudni illik a CineVERSUM 120 nem használható a Master nélkül, ami nem kevés felárat jelent – annak ott a külsejében és műszaki paramétereiben teljesen azonos CineVERSUM 110. Ez már „csak” egy szimpla projektor – a digitális mellett analóg bemenetekkel: kompozit/komponens/S-Video/RGBHV 5 konfigurálható BNC; Kompozit Videó BNC; S-Video Hosiden; <bDVI-D>; SDI.
Megjegyezzük, hogy ezek a BARCO projektorok formatervezés tekintetében is igazi remekművek. És hogy mennyibe kerülnek? Nem merjük ideírni. Mindenki járjon utána.
Barco Cine Versum 120 |